دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان:

تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی توسط دادستان ها رصد می ‌شود

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان گفت: تبلیغات زودهنگام و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی توسط دادستان های سراسر استان رصد می ‌شود.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان گفت: تبلیغات زودهنگام و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی توسط دادستان های سراسر استان رصد می ‌شود.

به گزارش صدای زرند، “سیدمهدی قویدل” اظهار داشت: بر اساس اصل حاکمیت قانون، مقامات و نهادهای متولی برگزاری انتخابات موظف به انجام وظایف خویش برابر قانون هستند، بنابراین رعایت اصل عدم تبعیض و اصل بی‌طرفی و شفافیت، تضمین کننده انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم است.

وی افزود: این اصول نیاز به قانون گرایی و قانون مندی هم از سوی شهروندان و هم از سوی مجریان، ناظران و برگزارکنندگان انتخابات و هم نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها دارد و همگی موظف به تمکین در برابر قانون هستند.

قویدل سپس درخصوص مشاهده تبلیغات زودهنگام گفت: در فضای مجازی و در گروه های غیررسمی بعضا تبلیغات زودهنگام مشاهده شده است که البته این موضوع از سوی کمیته های مربوطه به ویژه کمیته رصد فضای مجازی، با مدیریت دادستان ها در سراسر استان رصد می ‌شود.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان تصریح کرد: علاوه بر دستگاه‌های امنیتی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی نظارت بر رسانه‌ها، جراید و مطبوعات است نیز تخلفات را رصد کرده و قطعاً مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

قویدل در بخش دیگری در رابطه با نحوه برگزاری انتخابات در زندان ها گفت: در این مراکز نیز با رعایت اصول و نظارت ناظرین و مجریان، با استقرار صندوق های سیار، رای گیری به نحو احسن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : کرمان پیشگیری