تجمع اعتراضی کارگران واگن سازی زرند/

نارضایتی حقوقی کارگران کارخانه واگن‌سازی زرند

امروز ۳ روز است که جمعی از کارگران کارخانه واگن‌سازی زرند به دلیل نارضایتی از میزان حقوق دریافتی و به نشانه اعتراض در ورودی این مجموعه تجمع کرده‌اند و معتقدند که مدیرعامل سابق شرکت به تعهدی که پیش از سال برای افزایش حقوق داده بود عمل نکرده است.

امروز ۳ روز است که جمعی از کارگران کارخانه واگن‌سازی زرند به دلیل نارضایتی از میزان حقوق دریافتی و به نشانه اعتراض در ورودی این مجموعه تجمع کرده‌اند و معتقدند که مدیرعامل سابق شرکت به تعهدی که پیش از سال برای افزایش حقوق داده بود عمل نکرده است.

به گزارش صدای زرند، “علیرضا ابراهیمی” رئیس اداره کار زرند در این باره بیان داشت: اعتراض این کارگران به دلیل توقع آن‌ها فراتر از قانون و حقوق اداره کار می‌باشد و این کارخانه در حال حاضر هیچگونه عقب‌افتادگی حقوق و پرداخت عیدی و پاداشی ندارد و این کارگران به دلیل فشارهای اقتصادی معتقدند که باید حقوق آن‌ها بیش از این باشد که این موضوع یک خواسته داخلی و درون‌سازمانی است و ان‌شاالله به زودی حل خواهد شد.

مهندس “علیرضا کریمی نیک” مدیر کارخانه واگن‌سازی زرند نیز در گفتگو با صدای زرند با ابراز درک شرایط کارگران به دلیل فشارهای اقتصادی جامعه و کوچک شدن سفره این کارگران، بیان داشت: ان‌شاالله این مشکل کارگران تا شنبه حل خواهد شد. امروز مدیرعامل جدید معرفی شده‌اند و دکتر شیخ طاهری به جای مهندس امام آمده که با روحیاتی که از دکتر شیخ‌طاهری سراغ داریم، امیدواریم این مشکل زودتر حل شود.

وی افزود: ما قصد داریم از مدیرعامل جدید به خوبی استقبال کنیم بنابراین نمی‌توانیم در این شرایط استقبال خوبی از ایشان داشته باشیم؛ برای همین از کارگران تقاضا کردیم که از شنبه به داخل کارخانه بیایند، از آن طرف نیز از آقای دکتر شیخ طاهری تقاضا خواهیم کرد که به کارخانه آمده و با لغو توافق مدیرعامل قبلی مبنی بر افزایش یک میلیون تومانی در حقوق، ان‌شاالله شاهد توافق جدیدی با افزایش مناسب در حقوق کارگران باشیم.

کریمی نیک در مورد وعدۀ افزایش حقوق این کارگران پیش از عید بیان داشت: کارگران قبل از عید کارگران به دلیل مشکلات مالی که داشتند، یک توافقی را با مدیرعامل وقت داشتند که آقای مهندس امام با صحبت‌هایی که با تهران داشت قول افزایش یک میلیون تومان در حقوق اسفند را به بچه‌ها دادند و قرار بود پانصدهزار تومان آن در پایه بنشیند و پانصدهزار تومان دیگر هم در آیتم حق جذب، تا با این کار در سال جدید با حقوق بیشتری ضریب افزایش حقوق اعمال شود.

وی ادامه داد: مهندس امام به تعهد خود عمل کرد، اما به دلیل کمبود وقت فرصت زدن حکم جدید نبود و این یک میلیون تومان به عنوان اضافه کار و تشویقی موردیِ موقت پرداخت شد و کارگران فکر کردند که مهندس امام دبه کرده است و ما هرچه توضیح دادیم کارگران راضی نشدند و در جلوی ورودی کارخانه جمع شدند و هنوز تا امروز (چهارشنبه) هم به این تجمع ادامه دادند.

وی به درخواست کارگران حق داد و بیان داشت: هیات مدیره نیز به این موضوع واقف است، اما با توجه به مشکلات مالی که همیشه وجود داشته است و نیز عدم امکان دریافت تسهیلات و وجود واردات واگن و عدم نقد شدن مطالبات و هزاران مشکل دیگر دست به دست هم داده که پولی در شرکت نباشد که بتوانیم افزایشی را داشته باشیم، هرچند علیرغم همه این مشکلات یک میلیون تومان افزایش حقوق را داشته‌ایم.

متاسفانه یکی از مشکلات موجود در جامعه کارگری شهرستان زرند عدم توازن حقوق در بین مجموعه‌های صنعتی و معدنی مختلف در مقایسه با مجموعه زیسکو می‌باشد؛ بسیاری از کارگران در سایر مجموعه‌ها به ویژه در سال‌های اخیر، میزان پرداخت حقوق دریافتی خود را با حقوق کارگران کارخانه فولاد زرند مقایسه می‌کنند و این موضوع سبب بروز توقع برای افزایش حقوق به اندازه‌ی کارگران زیسکو شده است؛ هرچند حقوق پرداختی توسط مجموعه زیسکو یک تصمیم داخلی و قانونی است، اما به نظر می‌رسد مسئولین شهرستان باید برای جلوگیری از بروز این دست مشکلات، به دنبال پیدا کردن راه‌حلی برای ایجاد توازن در حقوق کارگران شهرستان باشند و در صورت امکان با کمک به مجموعه‌های دیگر موجب افزایش حقوق دریافتی آن‌ها شوند.

 

انتهای پیام/