وعدۀ رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان:

مشکل کمبود مرغ به‌زودی حل می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه از استان‌های همجوار مرغ وارد استان کردیم و حدود ۱۹۵ تن در روز، گوشت مرغ در استان توزیع می‌شود، وعده داد: «ظرف چند روز آینده مشکل کمبود مرغ در استان حل خواهد شد».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه از استان‌های همجوار مرغ وارد استان کردیم و حدود ۱۹۵ تن در روز، گوشت مرغ در استان توزیع می‌شود، وعده داد: «ظرف چند روز آینده مشکل کمبود مرغ در استان حل خواهد شد».

حسینی‌نژاد همچنین گفت: « امروز مجوز توزیع سهمیه‌ی دو هزار تنی شکر که در سفر معاون وزیر صمت مصوب شده بود، صادر شد».

به گزارش صدای زرند، مهدی حسینی‌نژاد، عصر شنبه ۱۶ اسفند در شانزدهمین جلسه تنظیم بازار استان کرمان اظهار کرد: «ورودی و خروجی کشتارگاه‌های مرغ رصد می‌شود و در ۱۵ روز گذشته ۱۲۰ تن تولید در استان داشتیم و تقریبا روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان کمبود داریم».

وی سپس توضیح داد: «در سفر آقای قبادی معاون وزیر صمت به کرمان مصوباتی در راستای تامین کالاهای اساسی داشتیم به طوری مقرر بود که ۱۰۰۰ تن برنج هندی و ۱۰۰۰ تن برنج تایلندی به استان اختصاص یابد که تا کنون ۱۴۰۰ تن برنج هندی به استان آمده و تاکنون مجوز ۸۰۰ تن برای برنج تایلندی گرفته شده است.

حسینی‌نژاد از توزیع شکر خانوار با قیمت ۸۸۰۰ تومان از امروز در استان نیزخبر داد و بیان کرد: «شکر صنعتی با قیمت ۱۱۵۰۰ تومان توزیع می‌شود که صنوف و صنعت پیگیر جذب این سهمیه نیستند و ۴۰۰۰ تن شکر برای صنف و صنعت با قیمت۹ هزار تومان از کارخانه شکر سیرجان گرفتیم».

وی اضافه کرد: «سهمیه‌ی دو هزار تنی شکر که در سفر معاون وزیر صمت مصوب شده بود امروز مجوز توزیع آن صادر شد».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به میوه شب عید اشاره و اظهار کرد: «۴۵۰ تن سیب درختی حمل و در استان موجود است که ۱۰۰ تن آن به جنوب استان اختصاص یافته است و تاکنون ۴۰ تن پرتقال از ۹۰۰ تن مصوب به استان حمل و در سردخانه‌ها موجود شده و مابقی پرتقال مورد نیاز استان از شمال کشور خریداری شده اما هنوز به استان حمل نشده است که از ۲۵ اسفند به استان می‌آید».

وی سپس گفت: «همچنین برای مرغ منجمد ۱۰۰۰ تن مصوب داشتیم که تاکنون ۲۵۰ تن به شمال استان و ۱۵۰ تن به جنوب استان اختصاص یافته است و ۶۵ تن گوشت منجمد گوساله نیز داریم».

برپایه‌ی این خبر، عباس سعیدی، رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: «۶۵ هزار قطعه ظرفیت برای جوجه‌ریزی در استان ایجاد شده که نیاز به مجوز داریم و همچنین ظرفیت جوجه‌ریزی بین یک میلیون ۷۰۰ تا یک میلیون ۸۰۰ قطعه در استان شناسایی کردیم که اگر مجوزهای لازم صادر شود می‌توانیم این تعداد قطعه جوجه‌ریزی داشته باشیم».

علی زینی‌وند، استاندار کرمان در واکنش به این سخنان رئیس جهادکشاورزی دستور پیگیری‌های لازم برای دریافت مجوزها را صادر کرد.

انتهای پیام/

منبع : فردای کرمان