به علت بدهی میلیاردی:

تعدادی از املاک شهرداری زرند در بازداشت تامین اجتماعی!

انتشار پیامی در فضای مجازی مبنی بر واگذاری ترمینال مسافربری زرند توسط شهرداری به سازمان تامین اجتماعی، باعث شد از مسئولان ذیربط پیگیر این موضوع شویم.

انتشار پیامی در فضای مجازی مبنی بر واگذاری ترمینال مسافربری زرند توسط شهرداری به سازمان تامین اجتماعی، باعث شد از مسئولان ذیربط پیگیر این موضوع شویم.

صدای زرند: در این رابطه چندین مرتبه با محمدرضا مهدلو شهردار زرند تماس گرفته شود که پاسخ ندادند؛ اجباراً از رئیس شورای شهر زرند پیگر این شایعه شدیم.

ایرج رحمانی ضمن تکذیب واگذاری املاک شهرداری بیان داشت: شهرداری بدهی حدود ۷ میلیاردی در خصوص بیمه کارکنان به تامین اجتماعی دارد که به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی اقدام به بازداشت ملک ترمینال مسافربری نموده است.

رییس شورای شهر با تشکر از همکاری‌های مسئولین سازمان تامین اجتماعی، خاطر نشان کرد: امکان پرداخت نقدی بدهی برای شهرداری فعلاً ناممکن است و واگذاری ملک یکی از راهکارای پیشنهادی شهرداری برای تسویه بدهی می‌باشد.

اما رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان زرند بدهی مذکور را حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و به صدای زرند گفت: انتشار پیام بازداشت ترمینال در فضای مجازی احتمالاً توسط افرادی از داخل ترمینال انجام شده است، زیرا وقتی شخص یا نهادی به سازمان تامین اجتماعی برای موضوع بیمه بدهکار باشد، ما به عنوان شخص ثالث می‌توانیم روی املاک وی بازداشت بزنیم. در این باره هم تامین اجتماعی دیروز بازداشتنامه‌ای را به مسئولین دفاتر فعال در ترمینال ابلاغ کرده است.

اکبر قلیزاده بیان داشت: بدهی قطعی شهرداری به تامین اجتماعی در حال حاضر حدود ۱۹ میلیارد تومان است که حدود ۲ میلیارد هم در مرحله تجدیدنظر می‌باشد که مقدار نهایی این بدهی تقریباً حدود ۲۰ الی ۲۱ میلیارد تومانی خواهد بود.

وی بخش زیادی از این بدهی را مربوط به قبل از دوره شهردار کنونی اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۵ الی ۶ میلیارد تومان از این بدهی هم مربوط به دوره مهدلو می‌باشد.

رییس اداره تامین اجتماعی زرند بیان داشت: در جلسه‌ای که در مهرماه با حضور مسئولین استانی سازمان تامین اجتماعی با شهردار داشتیم، شهرداری تمایل به تسویه بدهی از طریق تهاتر با ورود تعدادی از املاک شهرداری در روند مزایده داشتند؛ بازداشت ترمینال و چند ملک دیگر از شهرداری توسط سازمان تامین اجتماعی در همین راستا انجام شده است، زیرا سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند به طور مستقیم ملکی را وارد روند مزایده کند و باید ابتدا آن را بازداشت نماید.

وی در پایان از قسط‌بندی این بدهی توسط سازمان تامین اجتماعی خبر دادند و افزود: مقرر بود در قسط‌های ۴۰۰ میلیون تومانی تا وصول بدهی، پرداخت شود، ولی متاسفانه پرداخت اقساطی هم رعایت نشد که ما مجبور شدیم چند ملک از شهرداری را که خودشان پیشنهاد داده بودند را بازداشت کنیم.

 

انتهای پیام/