واعظی:

ورود اولین محموله واکسن روسی قبل از ۲۲ بهمن

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اولین محموله واکسن روسی قبل از ۲۲ بهمن وارد کشور می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اولین محموله واکسن روسی قبل از ۲۲ بهمن وارد کشور می‌شود.

به گزارش صدای زرند، آقای محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: امیدواریم قرارداد با روس‌ها در خصوص واکسن کرونا همین امروز و فردا امضا شود و اولین محموله هم قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: همزمان با سه کشور چین، هند و روسیه که واکسن‌های آن‌ها در حال حاضر در کشور‌های مختلف استفاده می‌شود، مذاکره می‌کنیم. خوشبختانه سرعت مذاکره با روس‌ها بیشتر است، تمام اسنادی که داشتند برای ما فرستادند و گروه علمی ما در وزارت بهداشت تمام اسناد را بررسی کرد و در دو روز گذشته این موضوع تایید شده و تاییدیه نیز دیشب به روسیه فرستاده شده است.

آقای واعظی افزود: سیاست ما حمایت از تولید واکسن داخلی است از جمله واکسن بنیاد برکت هم واکسن رازی و پاستور؛ اما همزمان نمی‌توانیم مردم را منتظر نگه داریم، لذا از حالا تا اواخر بهار یک قرار داد با سازمان بهداشت جهانی بسته ایم.

وی همچنین با بیان اینکه تلاش می‌کنیم هر واکسنی زودتر برسد استفاده کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم کواکس محموله خود را زودتر بدهد که دو میلیون دوز خواهد بود.

آقای واعظی در خصوص بحث‌های مطرح شده در خصوص فضای مجازی هم گفت: موضع ما از سال ۱۳۹۲ این بوده که فضای مجازی می‌تواند در خدمت مردم و فعالیت‌های اقتصادی قرار گیرد و اکنون در همه دنیا فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: اگر فضای مجازی از سال ۱۳۹۲ گسترش پیدا نکرده بود، امورات مردم چه در ارتباط با کسب و کار اینترنتی و چه کسانی که خدمات دریافت می‌کنند همه با مشکل مواجه می‌شد.

وی همچنین گفت: اکنون فضای مجازی در خدمت دانش آموزان و دانشجویان است، اگر فسادی در فضای مجازی می‌شود و یا مشکلاتی دارد باید برای آن راه حل پیدا کنیم، کار فرهنگی کنیم و اجازه بدهیم باقی کار خود را انجام دهند.

آقای واعظی خاطرنشان کرد: با فساد در فضای مجازی شدیدا مخالفیم با قوه قضاییه همکاری می‌کنیم و آقای جهرمی بار‌ها و بار‌ها خودشان کانال‌هایی که خلاف انجام می‌دهند هم برای نیروی انتظامی و مراکز دیگر فرستاده است، تا برخورد شود.

وی اظهار داشت: ما حاضریم در این زمینه همکاری کنیم و فرهنگ سازی شود، اما اجازه بدهیم فضای مجازی فعالیت خود را داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص حادثه برخورد نماینده مجلس با سرباز راهور خاطرنشان کرد: همان روزی که این اتفاق افتاد همه ما متاسف شدیم؛ یک سرباز وظیفه‌ای که به وظیفه خود عمل می‌کند یک نماینده مجلس می‌خواهد قانون شکنی کند و وقتی ممانعت می‌شود سیلی می‌زند این کاری است که هم از منظر افکار عمومی و همه از نظر دولت کاری محکوم است و همینطور در مجلس هم گفتند که ما به این مسئله می‌پردازیم امیدوارم حرف نباشد و یک عکس العمل جدی باشد.

آقای واعظی تصریح کرد: نیروی انتظامی با وزیر کشور در ارتباط است و خوشبختانه ستاد مشترک هم عکس العمل خوبی نشان داد؛ وقتی نیرو‌های مسلح ماموریت خود را انجام می‌دهند از یک حمایت گسترده‌ای برخوردارند، عکس العمل مردم هم در فضای مجازی و هم مسئولین کشور قابل تقدیر است.

وی افزود: بخش سیاست گذاری در اختیار دولت است و وزرا و استانداران باید بدانند در جایی که سیاست‌های دولت اجرا می‌شود دولت حامی آنهاست و آن چیزی که رئیس جمهور هم تاکید کرد؛ گسترش فضای مجازی و این زیر ساخت‌ها سیاست دولت است و اگر آذری جهرمی به این دلیل محاکمه می‌شود من باید محاکمه شوم و اگر موارد دیگری وجود دارد که بحث دیگری است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگذاری صدا و سیما