هفته نهم لیگ برتر فوتبال؛

گل گهر – استقلال؛ میزبانی پدیده لیگ برتر از شاگردان فکری/ نفت آبادان به دنبال صدرنشینی

هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشورمان با برگزاری یک دیدار در روز سه شنبه ۹ دی آغاز خواهد شد.

هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشورمان با برگزاری یک دیدار در روز سه شنبه ۹ دی آغاز خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، هفته نهم لیگ برتر فوتبال با برگزاری یک دیدار در روز سه شنبه ۹ دی ماه آغاز خواهد شد. ۳ بازی در روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه برگزار می‌شوند و باقی مسابقات ۱۱ روز بعد ادامه خواهند داشت. در این بین، هنوز زمان بازی تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان از هفته نهم مسابقات مشخص نشده است. دلیل این بی نظمی در بازی‌های لیگ از طرف سازمان لیگ حضور تیم فوتبال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا اعلام شده است.

در حالی که لیگ برتر فوتبال هفته نهم خود را آغاز می‌کند، تیم فوتبال پرسپولیس ۵ بازی انجام داده است و دیدار‌های این تیم در هفته‌های ششم، هفتم و هشتم هنوز برگزار نشده اند. سازمان لیگ برای این که تعداد بازی‌های پرسپولیس را با باقی تیم‌ها برابر کند در برنامه ریزی‌هایش به بی نظمی خورده است و این باعث شده فاصله بین رقابت‌ها در یک هفته فوتبالی بسیار زیاد شود.

سرخ‌پوشان پایتخت روز پنجشنبه ۱۱دی ماه باید دیدار معوقه خود مقابل تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند.

سایپا- صنعت نفت آبادان/ سه شنبه ۹ دی، ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه

تیم فوتبال سایپا در ۸ بازی، ۶ تساوی داشته و از این حیث بالاتر از تمام تیم‌های حاضر در لیگ قرار گرفته است. شاگردان ابراهیم صادقی در این فصل، سخت شکست را می‌پذیرند؛ اما در کار‌های تهاجمی و گلزنی ضعیف عمل می‌کنند و این موضوع یکی از دلایل قرار گرفتن این تیم در نیمه پایین جدول است. نارنجی پوشان به غیر از ۶ تساوی، تیم فوتبال نساجی را شکست داده اند و در مقابل تیم فولاد بازنده بوده اند تا با ۹ امتیاز در مکان یازدهم جدول شانزده تیمی لیگ برتر فوتبال قرار گیرند. نماینده فوتبال تهران در لیگ، هفته نهم باید به مصاف صنعت نفت آبادانی برود که با احتساب تفاضل کمتر نسبت به گل‌گهر، در مکان دوم جدول قرار دارد و قطعا چالش سختی را در پیش خواهند داشت.

برزیلی‌های فوتبال ایران در این فصل از رقابت‌ها توانسته اند در شمایل یک مدعی ظاهر شوند و هواداران پر تعدادشان به افتخار آفرینی تیمشان امیدوار‌تر شده اند. سکان هدایت آبادانی‌ها در دستان سیروس پور موسوی قرار دارد، مربی که دیگر می‌توان از او به عنوان یکی از با تجربه‌های فوتبال کشورمان نام برد. ۲ پیروزی این تیم مقابل گل‌گهر و تراکتور در ۳ هفته اخیر باعث شده است زردپوشان جنوبی حالا خودشان را بالاتر از هر زمان دیگری از آغاز مسابقات، یعنی مکان دوم با احتساب تفاضل گل کمتر ببینند. امتیاز کامل بازی مقابل سایپای پایین جدولی می‌تواند آبادانی‌ها را در کورس بازی ها بالا نگه دارد، اما تیم صادقی نیز نشان داده است به این راحتی‌ها امتیاز از دست نمی‌دهد.

نفت مسجد سلیمان- پیکان تهران/ چهارشنبه ۱۰ دی، ساعت ۱۵

مسجد سلیمانی‌ها با این که لیگ را خوب آغاز نکرده‌اند، اما در ادامه راه توانسته اند خودشان را در جدول بالا بکشند. نماینده شهر اولین‌ها در ۴ دیدار اخیر خود، موفق به کسب ۳ پیروزی شده است که این اتفاق باعث شده بتوانند از مکان سیزدهم تا ششم جدول بالا بیایند. پیروزی این تیم مقابل تیم‌های سپاهان و فولاد که جزء مدعیان قهرمانی هستند، نشان از یک تیم سخت کوش دارد که به راحتی تن به شکست نمی‌دهد. مسجد سلیمانی‌ها در ۸ بازی ۱۲ امتیاز کسب کرده اند و با صدر جدول فقط ۲ امتیاز فاصله دارند. دیدار این هفته نماینده مسجد سلیمان، مقابل پیکان میانه جدولی می‌تواند جدول لیگ را دستخوش تغییر کند. این موقعیت به ظاهر خوب در شرایطی در تیم مسجد سلیمان ایجاد شده است که مجتبی حسینی، سرمربی این تیم بعد از پیروزی مقابل ماشین سازی اعلام کرده است اولین هدف تیم نفت مسجد سلیمان، ماندن در لیگ برتر است!

پیکان نیز جزء آن دسته از تیم‌هایی است که سخت شکست می‌خورد و تا به حال نیمی از بازی‌های خود یعنی ۴ دیدار از ۸ دیدار را با تساوی به اتمام رسانده است. شاگردان مهدی تارتار در این فصل، ۲ برد و ۲ شکست نیز در کارنامه دارند که این تیم را با ۱۰ امتیاز در مکان نهم جدول قرار می‌دهد. پیکانی‌ها ۸ گل دریافت کرده اند که عملکرد خوبی محسوب نمی‌شود و در طرف مقابل ۷ گل به ثمر رسانده اند که در این شرایط ضعیف گلزنی تیم‌های لیگ برتری، آمار بدی نیست. دیدار پیکان و مسجد سلیمان از این لحاظ که ۲ تیم در میانه جدول قرار دارند و اختلاف امتیازشان کم است و هر ۲ تیم سخت تن به شکست می‌دهد، می‌تواند بازی حساسی باشد.

گل‌گهر سیرجان- استقلال تهران/ چهارشنبه ۱۰ دی، ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه

بدون شک حساس‌ترین دیدار هفته نهم بین ۲ تیم گل‌گهر و استقلال برگزار خواهد شد که علاوه بر حساسیت جدولی، از نظر تقابل یک سری از افراد با یکدیگر قابل توجه خواهد بود. امیر قلعه نویی در شرایطی باید به مصاف تیم سابقش یعنی استقلال برود که توانسته با تیم گل‌گهر خودش را به عنوان پدیده لیگ بیستم معرفی کند. تیم گل‌گهر سیرجان فصل قبل با تلاش بسیار موفق شد در لیگ برتر بماند، اما در این فصل با حضور به موقع قلعه نویی در این تیم و جذب بازیکنان مورد نظر سرمربی و آغار هرچه زودتر تمرینات، نتایج بسیار خوبی کسب کرده است و در طول ۸ هفته سپری شده، بیشتر از هر تیم دیگری صدرنشین مسابقات بوده است. نماینده سیرجان با ۱۳ گل بهترین خط حمله مسابقات را به خود اختصاص داده است و موفق شده در اولین هفته مسابقات تیم سپاهان را با ۳ گل شکست دهد. گادوین منشا این روز‌ها در تیم گل‌گهر در اوج فوتبال خود قرار دارد و با به ثمر رساندن ۹ گل و دادن ۲ پاس گل تا به این جا تاثیرگذار ترین بازیکن مسابقات است. میلاد زکی پور، بهنام برزای و آرمین سهرابیان بازیکنان تیم گل‌گهر هستند که سابقه حضور در جمع آبی پوشان پایتخت را دارند، اما هیچ کدام دوران موفقی را در این تیم پشت سر نگذاشته‌اند. سهرابیان به علت اخراج در بازی قبل، نمی‌تواند در این دیدار حضور داشته باشد اما زکی‌پور و برزای ۲ دفاع چپ و راست تیم گل‌گهر که یکی از بهترین‌های لیگ تا به این جا بوده اند، انگیزه‌های زیادی برای این دیدار خواهند داشت.

انتظارات زیادی از تیم استقلال تهران به همراه محمود فکری وجود دارد. هواداران پر تعداد آبی پوشان پایتخت در این فصل از رقابت‌ها فقط از تیمشان قهرمانی می‌خواهند. تیم استقلال با ۷ بازی و ۱۲ امتیاز توانسته است خودش را در بالای جدول لیگ نگه دارد و در حال حاضر شرایط خوبی دارد. یکی از چالش‌هایی که این تیم با آن دست و پنجه نرم می‌کند، تعداد بالای مصدومان است. شیخ دیاباته آقای گل فصل قبل یکی از غایبان بزرگ این روز‌های ترکیب استقلال است که ظاهرا به دیدار مقابل گل‌گهر نیز نخواهد رسید. شاگردان فکری در این فصل فقط یک بازی را با شکست به اتمام رسانده اند و تیم‌های ماشین سازی، مس رفسنجان و شهرخودرو مشهد را شکست داده‌اند. آبی پوشان در شرایطی هفته قبل مقابل تیم ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رضایت دادند که نماینده اصفهان تعداد زیادی از بازیکنان اصلی‌اش را به علت ابتلا به ویروس کرونا در اختیار نداشت و این فرصت خوب برای استقلالی‌ها بود که نتوانستند از آن استفاده کنند.

تراکتور تبریز- شهرخودروی مشهد/ چهارشنبه ۱۰ دی، ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه

تیم فوتبال تراکتور تبریز در یک اتفاق ناگهانی دچار تغییر در کادر فنی خود شد. علیرضا منصوریان روز بعد از تساوی تیم مقابل فولاد در ورزشگاه یادگار امام با انتشار خبری از طرف باشگاه تراکتور از سمت خود برکنار شد. بعد از این تصمیم که توسط مالک باشگاه اتخاذ شد، مسعود شجاعی به عنوان سرمربی موقت در این تیم شروع به کار کرد که توانست در ۲ دیدار پیروز شود، اما تراکتوری ها هفته قبل مقابل صنعت نفت آبادان شکست خوردند. سرخ‌پوشان تبریز از ۸ بازی ۱۲ امتیاز کسب کرده اند و در مکان پنجم لیگ برتر حضور دارند.

تیم فوتبال شهرخودرو با هدایت مهدی رحمتی روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و با توجه به عملکرد خوب این تیم در چند فصل گذشته، هواداران مشهدی انتظارات زیادی از این تیم دارند که تا الان برآورده نشده است. ظاهرا مهدی رحمتی و حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو رابطه‌ خوبی دارند و از رحمتی حمایت می‌شود. آن‌ها در مورد یک برنامه ریزی ۳ ساله صحبت می‌کنند که در سال آخر نتیجه خواهد داد و از هواداران طلب صبر دارند. اما احتمال دارد با نتایجی که کسب شده است این تیم تا انتهای فصل یکی از گزینه‌های سقوط باشد. شهرخودرو از ۸ بازی خود ۸ امتیاز کسب کرده است و در مکان سیزدهم جدول قرار دارد.

سپاهان اصفهان- فولاد خوزستان/ یک شنبه ۲۲ دی، ساعت ۱۵

یکی دیگر از دیدار‌های حساس هفته نهم بین تیم‌های سپاهان و فولاد خواهد بود، ۲ تیم مدعی که تا این جای لیگ خود را در بالای جدول نگه داشته اند. سپاهان در مقایسه با فولاد عملکرد بهتری داشته است و با ۱۳ امتیاز از ۷ بازی در مکان سوم جدول قرار دارد. محرم نویدکیا در اولین فصل حضورش به عنوان سرمربی در تیم سپاهان، از حمایت هواداران اصفهانی برخوردار است و تا این جا نیز توانسته جواب اعتماد مسئولان باشگاه را بدهد.

تیم فولاد نیز مانند سپاهان از تیم‌هایی است که پیش از آغاز مسابقات معمولا به عنوان یکی از مدعیان احتمالی از آن نام برده می‌شود. در لیگ بیستم نیز مسئولان باشگاه فولاد توانسته اند ثبات خوبی را در تیم ایجاد کنند و بازیکنان مورد نظر جواد نکونام را جذب کنند. اما با این توصیف، عملکرد خوبی را تا الان نداشته اند و بیشتر بازی هایشان با تساوی به اتمام رسیده است و در هفته آخر مقابل نفت مسجد سلیمان نیز شکست خورده اند. تیم فولاد با ۱۰ امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی قرار دارد.

آلومینیوم اراک- ذوب آهن اصفهان/ یک شنبه ۲۲ دی، ساعت ۱۵

تیم فوتبال آلومینیوم از ابتدای لیگ تا الان روند رو به جلویی داشته است و با این که پیش از آغاز لیگ شرایط خوبی نداشت و جزء تیم‌های تازه راه یافته به لیگ برتر محسوب می‌شود، اما توانسته است با کسب چند نتیجه خوب خودش را از انتهای جدول جدا کند. پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان که خود در این فصل یکی از مدعیان است، نتیجه قابل توجه شاگردان رسول خطیبی در این ۸ دیدار است که کمک کرده در کنار پیروزی این تیم مقابل ماشین سازی آن‌ها را تا میانه جدول یعنی مکان هشتم بالا بیاورد. این تیم در ۵ دیدار اخیر خود شکست نخورده است و با ۱۰ امتیاز در مکان هشتم جدول قرار دارد.

ذوب آهن اصفهان در بدترین دوران حضورش در لیگ برتر فوتبال کشورمان قرار دارد و در حال حاضر یک پله بالاتر از قعرنشین جدول قرار گرفته است. شاگردان رحمان رضایی در این فصل چندان خوش شانس نبوده اند و در کنار اشتباهات داوری، شیوع ویروس کرونا شرایط این تیم را سخت‌تر از قبل کرده است تا اولین تجربه رحمان رضایی به عنوان سرمربی در لیگ برتر با اتفاقات عجیب و ناخوشایندی برای او همراه باشد. ذوب‌آهن با پیروزی مقابل آلومینیوم می‌تواند گام بلندی برای خروج از بحران بردارد.

نساجی مازندران- ماشین سازی تبریز/ جمعه ۲۶ دی، ساعت ۱۵

تیم نساجی از ابتدای لیگ تا حالا روند نزولی بسیار شدیدی داشته است. آن‌ها هفته اول صدرنشین بودند و حال در مکان دوازدهم جدول قرار دارند. شاگردان وحید فاضلی فقط در ۲ دیدار پیروز شده اند و در ۷ بازی که برگزار کرده اند ۸ امتیاز کسب کرده اند. ماشین سازی قعرنشین که روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، می‌تواند گزینه‌ خوبی برای رهایی نساجی از این روز‌های بد باشد.

تیم فوتبال ماشین سازی مانند دیگر نماینده شهر تبریز با تغییر در کادر فنی خود رو به رو شده است. وحید بیاتلو به علت کسب نتایج ضعیف از سمت خود کناره گیری کرد. حال سعید اخباری به عنوان سرمربی موقت هدایت این تیم بحران زده را بر عهده دارد و امیدوار است بتواند این تیم را از قعر جدول جدا کند که به نظر کار سختی در پیش خواهد داشت. با توجه به شرایطی که در تیم ماشین سازی پیش از آغاز لیگ وجود داشت، از این تیم به عنوان یکی از گزینه‌های سقوط نام برده می‌شد که این اتفاق در حال رخ دادن است، البته هنوز بازی‌های زیادی تا پایان مسابقات باقی مانده است. ماشین سازی با ۲ امتیاز در ۸ بازی در مکان شانزدهم لیگ برتر حضور دارد.

پرسپولیس تهران- مس رفسنجان/ زمان برگزاری نامعلوم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان