اسماعیل آباد روستای پایلوت پیشگیری از وقوع جرم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: روستای اسماعیل آباد زرند به عنوان پایلوت، تحت حمایت برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: روستای اسماعیل آباد زرند به عنوان پایلوت، تحت حمایت برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته است.

به گزارش صدای زرند، در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، موانع حقوقی و قضایی پیش روی کارخانجات بزرگ و معادن ذغال سنگ و همچنین موضوع ارتقا ایمنی در صنایع و معادن شهر‌های زرند و کوهبنان بررسی شد.

سید مهدی قویدل،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در نشست مشترک با “عفت شریعتی” نماینده مردم زرند و کوهبنان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، که در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان کرمان برگزار شد، گفت: معتقدیم در کنار توسعه صنایع و معادن که موجب اشتغال زایی برای شهروندان می‌شود باید موضوع ایمنی معادن و آلایندگی صنایع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

او تاکید کرد: با توجه به آمار بالای پرونده‌های تصادفات جاده‌ای در استان کرمان، بالغ بر یکصد نقطه خطرناک و حادثه خیز شناسایی شده است که نیازمند مساعدت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و توجه بیشتر مسئولان در خصوص تقویت زیرساخت‌های لازم در محور‌های مواصلاتی استان و تجهیز محور‌ها به پایش تصویری هستیم.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه اولویت اول استخدام و اشتغال زایی در کارخانه‌های بزرگ بایستی مردم بومی همان منطقه باشند، افزود: بایستی ضمن ایجاد اشتغال پایدار در منطقه برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات اقتصادی مردم زرند و کوهبنان از ظرفیت خیران استفاده شود.

قویدل بیان کرد: دستگاه قضایی آمادگی لازم را دارد تا با حضور در نشست‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، اولویت‌های پیشگیرانه هر شهرستان، با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان، سازمان‌های مردم نهاد و خیران در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی گام‌های موثری بردارد.

او به موضوع صنعت گردشگری و نقش آن در پیشگیری از بروز جرم اشاره کرد و ادامه داد: روستای اسماعیل آباد زرند به عنوان پایلوت، تحت حمایت برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته است.

همچنین در این نشست نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بارویکردی که مجمع نمایندگان استان کرمان دارد ما آمادگی لازم را داریم در خصوص پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی که یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی از مسئولان می‌باشد، با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سایر دستگاه‌های متولی همکاری کنیم.

عفت شریعتی اظهار کرد: مساله بومی سازی اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌هایی است که هنوز عملی نشده و نیازمند همکاری و همگرایی دستگاه‌های مختلف است.

او افزود: به رغم معدنی بودن شهرستان‌های زرند و کوهبنان، شاهد محرومیت‌های زیادی در این مناطق هستیم بنابراین از حضور خیران و فعالان بنگاه‌های اقتصادی و کمک‌های آن‌ها در راستای کاهش مشکلات مردم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی، استقبال خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مجلس یازدهم با همکاری قوه قضاییه بتواند گام‌های موثری در خصوص بازنگری و اصلاح برخی قوانین بردارد.

اودر خصوص مشکلات راه‌های مواصلاتی در شهرستان‌های زرند و کوهبنان نیز بیان کرد: نبود زیرساخت‌های لازم موجب بروز حوادث و تلفات در این مسیر‌ها شده است که بایستی با جبران این نواقص برای کاهش تلفات جاده‌ای نیز گام‌های موثری برداشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان