یادداشت - حسن ضیاءالدینی:

راهکاری برای ترسو خطاب نشدن مدیران زرند!

فرماندار زرند در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته گردشگری گفته است "زرند جای مدیران ترسو نیست!" این جمله کاملاً بجا و بیان این سخن از سوی علی صادق‌زاده قطعاً انگیزه‌ای می‌شود برای برخی مدیران که با قاطعیت به دنبال حل مشکلات و چالش‌ها بروند! اما این جمله می‌تواند یک انعکاس منفی هم در جامعه داشته باشد.

فرماندار زرند در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته گردشگری گفته است “زرند جای مدیران ترسو نیست!” این جمله کاملاً بجا و بیان این سخن از سوی علی صادق‌زاده قطعاً انگیزه‌ای می‌شود برای برخی مدیران که با قاطعیت به دنبال حل مشکلات و چالش‌ها بروند! اما این جمله می‌تواند یک انعکاس منفی هم در جامعه داشته باشد.

صدای زرند – حسن ضیاءالدینی: نیکو بود روابط عمومی فرمانداری تنها به تیتر کردن همین جمله بسنده نمی‌کرد، چرا که با وجود فضای مجازی، اظهارنظرهایی متفاوتی توسط کاربران (چه افراد حقیقی و چه فیک) بیان می‌شود که ناخواسته موجبات فریب اذهان عمومی را فراهم می‌کند!

ترسو نبودن با مدبر بودن متفاوت است، چه بسا حل بعضی کارها زمان‌بر است و نمی‌شود ظرف مدت کوتاهی مدیریت شوند. همین زمان‌بر بودن این شائبه را به وجود می‌آورد که فلان رئیس اداره، فرد ضعیف و ترسویی است که نتوانسته فلان کار یا مشکل را جمع کند.

بی‌شک بعد از ۲۰ سال، تازه اکنون «فرآیند سینوسی توسعه زرند» در وضعیت صعودی قرار گرفته و پشت سر گذاشتن این زمان آبستن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها خواهد بود. در حال حاضر آبادانی زرند حکم بیماری را دارد که تازه از اتاق عمل بیرون آمده و مراحل ریکاوری و بهبود این بیمار بدون درد نخواهد بود.

گذراندن این “بازه زمانی” قطعاً با تدابیری از سوی مسئولان همراه خواهد بود که شاید از نگاه برخی افرادِ کم‌اطلاع به سهل‌انگاری مسئولان و خلاصه ترسو بودن مسئولان تفسیر شود؛ پس بهترین کار برای ترسو خطاب نشدن مسئولان، صحبت و دیالوگ داشتن آن‌ها با مردم است و نیز نتایج کارها و انتقادات وارده به آن‌ها گزارش شود.

مدیران ادارات هم باید بدانند با اهمیت ندادن به روابط عمومی‌ اداره متبوع خود، کارهای ارزشمند آن‌ها ابتر می‌ماند و چه بسا به خاطر مطلع نبودن مردم از کارها و انجام وظایفی که قانون برای آن‌ها تعریف کرده در نزد افکار عمومی مدیرانی ترسو، ضعیف و… خطاب شوند!

به عنوان مثال در زمان سُکانداری “احمد محمدی” بر شهرداری زرند، به علت فعال بودن وی در فضای مجازی و مضافاً ارتباط مستمر روابط عمومی شهرداری با رسانه‌های فراگیر شهرستان، و از طرفی با وجود “فعالیت‌های گسترده‌تر و شاید بیشتر” توسط “محمدرضا مهدلو” شهردار فعلی این شهر، هنوز بسیاری از شهروندان زرندی محمدی را قویتر از مهدلو می‌دانند!

از دیگران مدیرانی که ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. با توجه به سبقه‌ی مطبوعاتی “محمد اسلامی”، دنبال‌کنندگان اخبار شهرستان تقریباً از تمام فعالیت‌های این اداره مطلع‌اند و نمره قابل قبولی به این اداره می‌دهند.

 

انتهای پیام/