ایام و سالروز شهادت تنها شهید مدافع حرم زرند (شهید علی عظیمی) گرامی‌باد

شهید «علی عظیمی»، فرزند آقا جواد و طاهره خانم از اهالی روستای محمدآباد زرند بود. وی دارای دو برادر و یک خواهر بود که تنها چند وقتی قبل از عزیمت به سوریه بود که برادر کوچک و خواهرش را از دست داد.

شهید «علی عظیمی»، فرزند آقا جواد و طاهره خانم از اهالی روستای محمدآباد زرند بود. وی دارای دو برادر و یک خواهر بود که تنها چند وقتی قبل از عزیمت به سوریه بود که برادر کوچک و خواهرش را از دست داد.

AliAzimi SZfggdf01

صدای زرند- علی، جوانی باهوش و باذکاوت و فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی بود که در سال ۱۳۹۱ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و تنها بعد از حدود ۵ سال خدمت در این نهاد انقلابی، به دلیل ارادتی که به حضرت زینب (س) داشت، با وجود شرایط خاص خانواده ناشی از فوت دو فرزندشان، در اواخر خرداد ماه سال ۹۶ به عنوان مدافع حرم عازم سوریه شد.

شهید عظیمی بعد از حدود ۴۰ روز خدمت در سوریه، در یک درگیری در منطقه تدمر سوریه به دست تکفیری‌ها به درجه رفیع شهادت رسید.

ایشان به عنوان نخستین و تنها شهید مدافع حرم شهرستان زرند و نیز نخستین شهید مدافع حرم از تیپ ۳۸ ذوالفقار می‌باشد. زمان شهادت این شهید بزرگوار در منابع مختلف متفاوت بیان شده است. برخی منابع ۲۲ مرداد، برخی حتی ۲۸ مرداد را روز شهادت این جوان غیور زرندی اعلام کرده‌اند، اما برادر این شهید عزیز، ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۶ را سالروز شهادت علی اعلام می‌کند. در حقیقت به دلیل نحوه شهادتش، روایت‌های متفاوتی از روز شهادت این شهید بزرگوار گزارش شده است.

علی در روز شهادت، در منطقه عمومی تدمر در یک درگیری زخمی می‌شود، و با وجود جراحت، حدود ۴ کیلومتر خود را از محل درگیری دور می‌کند و در یک بیابان به دلیل خونریزی فراوان در یک خاکریز در حالی که دست خود را به حالت استراحت زیر سر قرار داده بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نزدیک ۵۰ روز کسی از پیکر علی خبر نداشت و بعد از حدود ۵۰ روز پیکر کاملاً سالم این شهید توسط تکفیری‌ها پیدا می‌شود، اما خانواده‌ی عظیمی، بعد از گذشت ۳ سال، همچنان چشم انتظار دیدار با پیکر شهید خود هستند.

بدین وسیله ایام شهادت این شهید گرانقدر که افتخاری بزرگ برای شهرستان زرند و استان کرمان می‌باشد را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/