کلامی با مسئولین زرند/

نگذارید «آب‌باد، به باد برود»!

در بازدید از منطقه گردشگری آب‌باد، در بخش یزدا‌ن‌آباد شهرستان زرند، متوجه این موضوع شدیم که این منطقه به توجه و رسیدگی مسئولان امر نیازمند است.

در بازدید از منطقه گردشگری آب‌باد، در بخش یزدا‌ن‌آباد شهرستان زرند، متوجه این موضوع شدیم که این منطقه به توجه و رسیدگی مسئولان امر نیازمند است.

به گزارش صدای زرند، منطقه ییلاقی آب‌باد در بخش یزدان‌آباد که هر ساله میزبان گردشگران و طبیعت‌دوستان متعددی است، این روزها چنان که باید سرحال نیست و ظاهر امر نشان می‌دهد که مدیریت و رسیدگی صحیحی ندارد.

شواهد نشان می‌دهد که اگر چنین پیش برود به مرور زمان فضای سبز و درختان این ییلاق زیبا آسیب جدی خواهند دید و شاهد نابودی بخش زیادی از این منطقه خواهیم بود.

Abaad SZfdfdg011 Abaad SZfdfdg021 Abaad SZfdfdg031

هرچند پیش از این شنیده بودیم که اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان زرند یک برنامه جامع برای بهبود شرایط این منطقه گردشگری در دست بررسی و اجرا دارد ،و مسئولین این اداره به دلیل تداخل مالکیتی که اتفاق افتاده بود، پیگیر حل و فصل این مشکل و ماجرا بودند.

اما شایسته است نهادها و ادارات مربوطه از جمله اداره اوقاف و امور خیریه، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و بخشداری یزدان‌آباد با همکاری و همدلی، برنامه‌ای در جهت حفظ و توسعه این میراث طبیعی و گردشگری تدوین و اجرایی کنند.

لازم به توضیح است آب‌باد منطقه‌ای ییلاقی و گردشگری و خالی از سکنه است که از مسیر وقف در اختیار اداره اوقاف و امور خیره می‌باشد. این منطقه در حدود ۴۰ کیلومتری غرب یزدانشهر مرکز بخش یزدان‌آباد و در حدود ۵۰ کیلومتری غرب شهر زرند قرار دارد.

 

انتهای پیام/