معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان:

رسانه یک جزء تاثیرگذار و چندوجهی در مسیر توسعه جامعه است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی با تاکید بر لزوم فعال بودن رسانه ها در مسیر پیشگیری از وقوع جرم، بیان داشت: رسانه یک جزء مهم، تاثیرگذار و چندوجهی در مسیر توسعه جامعه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی با تاکید بر لزوم فعال بودن رسانه ها در مسیر پیشگیری از وقوع جرم، بیان داشت: رسانه یک جزء مهم، تاثیرگذار و چندوجهی در مسیر توسعه جامعه است.

به گزارش صدای زرند، “سیدمهدی قویدل” با تقدیر از حضور فعالین رسانه حاضر در این نشست، بیان داشت: امیدوارم که این جلسه مقدمه ای باشد برای برگزاری جلسات متعدد دیگر در طول سال، تا باب همکاری های دو طرفه بین ما و شما برای کاهش جرم در جامعه بیش از پیش گشوده شود.

وی بیان داشت: مقوله ارتباطات و رسانه در عصر کنونی یک مقوله مورد نیاز برای جامعه بشری و یکی از مولفه های مهم در توسعه جامعه است.

قویدل افزود: من همیشه گفته ام “افرادی که در موضوع رسانه و خبر فعالیت می‌کنند به عنوان یک مُبلغ هستند”، چرا که در راستای ترویج فرهنگ و شناسایی آسیب‌ها فعال هستند. قطعاً این جزء هم باید ویژگی هایی داشته باشد که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن “کیفیت است”.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان ادامه داد: در بحث کیفیت، یک زمان نگاه فرد به رسانه صنعتی و اقتصادی است که این موضوع چندان مطلوب نیست و نگاه دیگر هم این است که رسانه رسالت واقعی خود را در نظر بگیریم.

قویدل بیان داشت: رسانه موفق رسانه ای است که اول نیاز جامعه را شناسایی کند و اهدافش را بر اساس این نیازها تعریف کند و دوم اینکه رسانه باید اهداف نظام و کارگزاران نظام را هم در نظر بگیرید، چرا که با یک اشتباه یا نقد غیرمنصفانه به جامعه آسیب وارد می‌شود.

ایشان کسانی را در زمینه رسانه موفق دانست که نگاه منصفانه و دلسوزانه داشته باشند و بیان داشت: رسانه باید حواسش باشد که حرفی که می‌زند، اول صحیح و واقعی باشد و بعد برای جامعه مفید باشد، وگرنه حرفی که لزومی به بیان ندارد و یا به جامعه آسیب می‌زند، شاید نیازی به گفتن آن نباشد.

قدیدل اظهارداشت: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد یک اتاق فکر در اداره اطلاع رسانی این معاونت است تا با ایجاد یک تیم نیازسنجی از بین شما که به نوعی افسرانه افکارسنجی در سطح جامعه هستید، ما بدانیم در لحظه و زمان چه نوع اقدام پیشگیرانه ای لازم است که اجرا شود. لذا شما با توجه به اینکه در متن جامعه قرار دارید می‌توانید در این بخش به ما کمک کنید.

وی با تاکید بر لزوم معرفی سامانه سجام (sajam.adliran.ir) توسط رسانه ها، اظهارداشت: ما از نزدیک و بدون واسطه توسط سامانه سجام با مردم در ارتباط هستیم اما گاهاً نیاز داریم که یکسری پیامها را بین مردم یا مسئولین منتشر کنیم که شما می‌توانید به طور موثر در این زمینه به ما کمک کنید.

قویدل بیان داشت: ما کل استان را به چهار بخش تقسیم می‌کنیم (شمال، جنوب، شرق و غرب) و از بین شما کمیته هایی را در این بخش‌ها فعال می‌کنیم و شما می‌توانید اولویت‌های هر بخش را به ما انتقال دهید تا مورد نظر و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر این، شما می‌توانید در شهرستان خود هم یک ارتباط خوب با دستگاه قضایی و رابطین پیشگیری داشته باشید تا بتوانیم راهکارهای پیشگیرانه ای را برای شهرستان پیشنهاد بدهید.

در این جلسه طی گفتگوهایی بین فعالین رسانه ای استان و رابطین پیشگیری شهرستانها، هم اندیشی هایی در زمینه اهداف جلسه و مسیرهای همکاری صورت گرفت.

انتهای پیام/