در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی صنعتگران زرند

نگاه حمایتی مسئولین به توسعه صنایع دستی در شهرستان زرند

ضمن آئینی با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، فرماندار، رئیس میراث فرهنگی زرند و تنی چند از مدیران اجرایی، نمایشگاهی از آثار ویژه صنعتگران صنایع دستی شهرستان زرند در مجتمع قرانی طه زرند افتتاح شد، که مسئولین حاضر در این مراسم با نگاهی حمایتی به توسعه صنایع دستی در شهرستان زرند، توجه داشتند.

ضمن آئینی با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، فرماندار، رئیس میراث فرهنگی زرند و تنی چند از مدیران اجرایی، نمایشگاهی از آثار ویژه صنعتگران صنایع دستی شهرستان زرند در مجتمع قرانی طه زرند افتتاح شد، که مسئولین با نگاهی حمایتی به توسعه صنایع دستی در شهرستان زرند، توجه داشتند.

به گزارش صدای زرند، “محمد اسلامی” رئیس اداره میراث فرهنگی زرند در این مراسم گفت: شهرستان زرند بعنوان پیشتاز تولیدات صنایع دستی در سطح استان کرمان، جایگاه مطلوبی در تولید و عرضه و صادرات صنایع دستی دارد و بیش از ۷۰۰ کارگاه تولید صنایع دستی در این شهرستان فعالیت مداوم دارند و بیش از ۳۰۰۰ نفر در رشته های مختلف صنایع دستی مشغول به کار می‌باشند.

وی افزود: هر ساله در ۲۰ خردادماه روز جهانی صنایع دستی با هدف ارج نهادن به هنرمندانی که باعث حفظ هنر – صنعت های اصیل و سنتی و ترویج این صنعت به جامعه می‌شوند برگزار می‌شد که بنا به وضعیت ویروس کرونا امسال سعی کردیم با رعایت موازین بهداشتی، آثار شاخص هنرمندان را به معرض بازدید بگذاریم.

رییس میراث زرند ارزش مادی تولیدات این نمایشگاه را بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و از مشارکت مدرسه قرانی “ضحی” در برگزاری نمایشگاه تمجید کرد و گفت: هوش و خلاقیت مدیریت این مجتمع برای کشف استعدادهای دانش آموزان دبستانی قابل توجه است.

در این آئین مهندس سعیدی رییس سازمان جهادکشاورزی استان، کار هنرمندان زرندی را قابل توجه خواند و از آمادگی جهاد کشاورزی برای رونق صنایع دستی در روستاها خبر داد.

“علی صادقزاده” فرماندار زرند هم در این بازدید گفت: دیدن این همه خلاقیت و هنر فرزندان زرندی باعث شگفتی و خوشحالی است و مدیریت اجرایی شهرستان در اعتبارات سال جدید نگاه بسیار جدی به حوزه های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی دارد.

فرماندار زرند افزود: شهرستان زرند در مسیر توسعه ای فراگیر قرار گرفته و تلاش ما اینست که رشد شهرستان در تمام سطوح انجام گیرد و یکی از مسیرهای مطمئن در توسعه همین کارگاهها و اشتغالهای خانگی خصوصاً در بخش صنایع دستی است که با کمترین میزان سرمایه گذاری و در زمان کوتاه به درآمدزایی می‌رسد و در تمام دنیا هم به اشتغال خانگی توجه خاصی می‌شود.

وی افزود: نگاه دستگاه اجرایی شهرستان به این بخش کاملاً حمایتی است به تمام دستگاههای اداری و بنگاههای اقتصادی و صنعتی شهرستان هم تاکید می‌کنم، وفق دستورالعمل‌های موجود نسبت به حمایت از صنعتگران صنایع دستی اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/