فرماندار زرند خبر داد:

خسارت ۳۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری به زرند

صادق زاده فرماندار زرند از واردن شدن خسارت ۳۰ میلیارد ریالی بارش های بهاری اخیر به شهرستان خبر داد.

فرماندار زرند از واردن شدن خسارت ۳۰ میلیارد ریالی بارش های بهاری اخیر به شهرستان خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “علی صادق زاده” فرماندار شهرستان زرند با اعلام این خبر، اظهار داشت: براثر بارش‎ها و بوجودآمدن سیلاب ها در چند روز گذشته، موجب ذخیره آب در بندهای خاکی این شهرستان و تقویت سفره های آب های زیر زمینی و قنوات و اراضی پایین دست شد که متاسفانه این بارش ها نیز خسارت‎هایی به بخش های کشاورزی، مزارع، قنوات و ابنیه زیرساختی این شهرستان وارد کرده است.

وی تصریح کرد: بر اثر بارندگی‏‌های و جاری‌شدن سیل به ۱۰ رشته قنات جمعا به طول ۳ هزار و ۱۰۰ متر در مناطق دشتخاک، خانوک، و شعبجره و همچنین ۲۵ هکتار باغات پسته و اراضی زراعی (گندم، زعفران، علوفه) در مجموع بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

فرماندار زرند عمده ترین خسارت های وارده را در دهستان دشتخاک از توابع بخش مرکزی زرند عنوان کرد.

وی از خسارت ۳ میلیارد ریالی به بخش راه روستایی این شهرستان نیز خبر داد و گفت: طغیان رودخانه ها به ابنیه راه های ارتباطی ۲۱ روستا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند ادامه داد: بر اثر آبگرفتگی در معابر شهر زرند نیز و تخریب بعضی معابر شهری، بیش از ۸ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

صادق زاده در پایان با بیان اینکه میزان خسارت های وارده بصورت دقیق تنظیم و به مرکز استان ارسال گردیده و پیگیر وصول میزان خسارت ها می باشیم، یادآور شد: در سال زراعی جاری ۱۴۹ و نیم میلی متر بارندگی در مرکز شهرستان و بیش از ۲۰۰ میلیمتر در مناطق کوهستانی داشته ایم.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی ستاد مدیریت بحران زرند