فرماندار زرند:

مردم قبل از اینکه در بیمارستان قرنطینه شوند، خود را در خانه قرنطینه کنند

شورای سلامت شهرستان زرند با محوریت مقابله با ویروس کرونا عصر امروز در محل فرمانداری زرند برگزار شد و صدور مصوبه هایی در تعطیلی مساجد، بقاع متبرکه و آرامستان ها بر لزوم توجه و همکاری مردم در مبارزه با این بیماری تاکید شد.

شورای سلامت شهرستان زرند با محوریت مقابله با ویروس کرونا عصر امروز در محل فرمانداری زرند برگزار شد و صدور مصوبه هایی در تعطیلی مساجد، بقاع متبرکه و آرامستان ها بر لزوم توجه و همکاری مردم در مبارزه با این بیماری تاکید شد.

به گزارش صدای زرند، “علی صادق زاده” فرماندار زرند با تقدیر و تشکر از همت و تلاش شبانه روزی پزشکان، کادر درمانی بیمارستان امام علی (ع)، مراکز بهداشتی و درمانی، مدیریت و پرسنل سختکوش شبکه و مرکز بهداشت و درمان شهرستان گفت: در شرایط حاد و اضطراری با پیگیری مرکز بهداشت و درمان تجهیز بیمارستان قدیم سینا و نیز یکی از مدارس سطح شهر در دستور کار قرار گرفت تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

بازاریان برای سلامت مردم خودجوش تعطیل کنند

فرماندار زرند در این نشست در رابطه با ازدحام و تجمع مردم در شهر بیان داشت: بسیاری از کسبه و اصناف از گذشته همراه و همدل مردم بوده‌اند و نام نیک آنها همچنان ماندگار است و هم اکنون نیز به راه‌های مختلف به مردم یاری می‌رسانند و در این شرایط حساس و اضطراری برای حفظ جان مردم بایستی خودجوش نسبت به تعطیل نمودن محل کسب و کار اقدام نمایند، مگر اینکه مطابق با سایر شهرهای کشور تصمیم قطعی مبنی بر تعطیلی بازار شهر زرند گرفته شود.

وی با بیان اینکه با محتکران در هر حوزه‌ای به ویژه در حوزه بهداشت عمومی برخورد قانونی، لازم و به موقع صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل کشوری مرخصی مدیران تا اطلاع ثانوی لغو شده که در شهرستان زرند نیز این دستورالعمل باید رعایت شود.

زرند پذیرای مهمان نوروزی نخواهد بود

صادق زاده با بیان اینکه ستاد اسکان نوروزی شهرستان امسال فعالیتی نخواهد داشت و پذیرای میهمانان و گردشگران در شهرستان نخواهیم بود، گفت: به تبع این تصمیم، تمام اماکن بومگردی و گردشگری شهرستان نیز. تعطیل خواهند شد.

مساجد و امامزادگان تعطیل است، مردم همکاری کنند

فرماندار زرند با اعلام تعطیلی مساجد و امامزاده های شهرستان، گفت: دستور تعطیلی مساجد و امامزاده ها با هماهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی صادر شده است، اما در برخی از مساجد مطلع شدیم که هنوز نماز برگزار می کنند.

وی بیان داشت: از مردم، بزرگان و معتمدان هر محله درخواست می کنیم موضوع را جدی بگیرند و به صورت خودجوش وارد عمل شوند.

صادق زاده تاکید کرد: بحث جدی است و نمی توانیم از کنار آن راحت بگذریم و مسئولیت صدماتی که به مردم و جامعه وارد می شود، متوجه آن هیات امنا و ائمه جماعاتی است که هشدارها را جدی نگرفته و مساجد را تعطیل نکرده اند.

مراکز فروش ماهی قرمز جمع می‌شوند

فرماندار زرند همچنین ادامه داد: به توزیع کنندگان و فروشندگان ماهی قرمز در سطح شهر قبل از شیوع ویروس کرونا مجوز داده شده است. با توجه به بروز ویروس کووید ۱۹ در کشور و جلوگیری از شیوع این ویروس به همه توزیع کنندگان و فروشندگان ماهی قرمز اعلام کنند تا نسبت به جمع آوری مراکز فروش ماهی قرمز اقدام و جهت عودت وجه پرداختی خود به شهرداری ها مراجعه نمایند.

وی بازدید میدانی بخشداران مرکزی و یزدان آباد از وضعیت عملکرد نانوایی ها را مورد تاکید قرار داد و خواهان اقدام بیشتر دهیاران در ضدعفونی سازی معابر عمومی روستاها شد.

مردم قبل از اینکه در بیمارستان قرنطینه شوند، خود را در خانه قرنطینه کنند

کلیه بقاع متبرکه و آرامستانها زرند تعطیل می‌باشند

فرماندار زرند به منظور جلوگیری از تجمع مردم در بهشت زهرا و قبرستان های سطح شهرستان، افزود: برگزاری مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال و آیین‌های نمادین غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه در شهرستان زرند لغو شده است.

صادق زاده بیان داشت: با اقدام نیروی انتظامی و پایگاه های مقاومت بسیج سپاه امکان حضور مردم در بسیاری از بقاع متبرکه، قبرستان و آرامستان ها نیز وجود ندارد و از ورود مردم جلوگیری خواهد شد.

نوروز در خانه بمانید و صله رحم را تلفنی انجام دهید

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند به لزوم انتشار اخبار صحیح و موثق از طریق فضای مجازی، خبرگزاری و کانال های خبری معتبر با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم شاهد کاهش ویروس کرونا در شهرستان زرند باشیم و از کسانی که در شبکه های مجازی مسائل آموزشی را در این زمینه پیشگیری منتشر می کنند، تقدیر و تشکر دارم.

علی صادق زاده خطاب به مردم شهرستان زرند افزود: از مردم فهیم و شریف شهرستان زرند خواهشمندم در این روزهای پایانی سال و تعطیلات عید نوروز فقط در خانه بمانید و خریدهای عید خود را به ماه های آینده موکول کنید و صله رحم را به صورت تلفنی به جا آورید.

وی در خاتمه تاکید کرد: مهمترین رکن برای مقابله با این بیماری، رعایت اصول حفاظت و بهداشت فردی و در خانه ماندن است. به جای آنکه مبتلا شوید و در بیمارستان قرنطینه شوید، قبل از ابتلا در خانه خود را قرنطینه نمایید تا در امان باشید.

لازم به توضیح است که در این نشست حجت الاسلام محمود محمدی رئیس دادگستری، حجت الاسلام بلوچ زاده دادستان عمومی و انقلاب و سایر مسئولین اجرایی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده