۱۸ مبتلا، بدون فوتی، ۲ بهبود یافته

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت مبتلایان به بیماری کرونا در استان کرمان را تشریح کرد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت مبتلایان به بیماری کرونا در استان کرمان را تشریح کرد.

به گزارش صدای زرند، دکتر “مهدی شفیعی” در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموع کرونایی های استان کرمان تا به امروز به ۱۸ نفر رسیده است، گفت: از ۳ مورد مثبت ابتلای به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد مربوط به شهرستان بم، یک مورد رفسنجان و یک مورد نیز به مربوط به شهربابک بوده است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به گروه سنی و سابقه افراد مبتلا شده به کرونا ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: مورد مربوط به شهرستان بم، فردی ۲۳ ساله است که سابقه سفر به یکی از شهرهای با واگیری بالا را قبل از انتخابات داشته و در انتخابات دوم اسفندماه نیز در ستادهای انتخابات فعال بوده است ضمن آنکه فرد ۴۳ ساله مبتلا به کرونا ویروس در رفسنجان (سومین مورد در رفسنجان) نیز، سفر به استان های دیگر داشته است.

شفیعی با اشاره به اینکه مبتلای یک نفر در شهربابک نیز قبل از انتخابات دوم اسفندماه که به عنوان ناظر نیز در این انتخابات فعالیت داشته، به یکی از استان های کشور با شیوع بالا سفر داشته است اظهار کرد: با توجه به سابقه این افراد و موارد روزهای گذشته، بر فاصه گذاری اجتماعی و ماندن در خانه توصیه می کنیم.

دکتر “محمدجواد فدایی” استاندار کرمان نیز در این نشست خبری با گزارش آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در سطح کشور تاکنون در استان کرمان، ۵۰۲ نفر به دلیل بیماری حاد تنفسی به بیمارستان های استان مراجعه که از این تعداد ۱۸۸ نفر مشکوک ابتلا به کرونا بودند که از این تعداد نیز نمونه گیری از ۱۸۹ مورد صورت گرفته که جواب آزمایش ۱۸ مورد مثبت اعلام شده است که از این تعداد نیز ۲ مورد بهبود پیدا کرده اند.

استاندار کرمان درباره تعطیلی ادارات استان در روز شنبه هفته آینده نیز گفت: در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، پیشنهاد تعطیلی ادارات برای روز شنبه را به ستاد کشور اعلام کرده ایم و منتظر جواب نهایی هستیم و این موضوع تا امشب به اطلاع مردم خواهد رسید.

فدایی درباره ورود مسافران نوروزی به استان کرمان گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، استان کرمان آماده پذیرش از مسافران نوروزی را ندارد ضمن آنکه در ستاد استانی مصوب خواهیم کرد تا موزه ها و مراکز بوم گردی استان در ایام نوروز تعطیل شوند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اعلام برگزار نشدن نمازهای جمعه این هفته استان براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: استان کرمان دارای ۸ ورودی است که موارد مشکوک را در مرزهای استان کنترل خواهیم کرد.

براساس این گزارش، دکتر “حمیدرضا رشیدی نژاد” رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت سربازان خط مقدم سلامت (کادرهای درمانی، پرستاران و پزشکان) در استان کرمان گفت: جدی‌ترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، عدم خروج مردم از منازل است و در تجمعات و اماکن عمومی حضور نیابند.

وی با بیان این مطلب که زدن ماسک برای مردم سالم توصیه نمی‌کنیم، ادامه داد: کارخانه تولید ماسک در کرمان وجود ندارد و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمان افرادی را برای تولید ماسک ترغیب کرده است اما نیاز استان بیش از اینهاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص مواد ضد عفونی کننده بیان کرد: الکل ماده اصلی تولید مواد ضد عفونی کننده است و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی از خروج الکل از استان جلوگیری کردند و از امروز نیز توزیع الکل در بین داروخانه‌ها داشته‌ایم و همچنین مایع دستشویی و صابون برای ضدعفونی کردن دست‌ها مناسب است.

رشیدی نژاد درباره حضور غیرضروری مردم در بیمارستان ها، مراکز درمانی و مطب های پزشکی گفت: در این ایام هیچ مرکز درمانی و بهداشتی خصوصی و دولتی تعطیل نیستند اما به مردم توصیه می کنیم که در صورت غیر ضرورت، به هیچ عنوان به این مکان ها مراجعه نداشته باشند.

وی با تاکید بر پرهیز از حضور مردم در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی در این ایام اظهار کرد: به مردم توصیه می شود که برای اقدامات غیراورژانسی به دندانپزشکان مراجعه نکنند.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده