گردشگری/

جاذبه‌های توریستی آتن با تور سفر باتو

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا است که هزاران جزیره در دریای اژه و یونی دارد. این کشور که به مهد تمدن غرب مشهور است در دوران باستان بسیار تاثیر گذار بود.

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا است که هزاران جزیره در دریای اژه و یونی دارد. این کشور که به مهد تمدن غرب مشهور است در دوران باستان بسیار تاثیر گذار بود.

صدای زرند: پایتخت یونان شهر آتن است که جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی از جمله آکروپولیس، سواحل رنگی و معابد معروف از جمله معبد پارتنون را در لیست جاذبه‌های برتر خود جای داده است. تور یونان این افتخار را دارد که شما را با برترین جاذبه‌های این کشور که مهد تمدن و فرهنگ است آشنا کند.

آکروپلیس و موزه‌ی آکروپولیس

بناهای آکروپولیس در برابر ویران‌های قرون گذشته، چه از دوران باستان و چه از قرون وسطی، مقاومت کرده‌اند. تا قرن هفدهم، مسافران خارجی که از این بناها بازدید می‌کردند، ساختمان‌های کلاسیک را مشاهده می‌کردند.

سی سال بعد، عثمانی‌ها معبد همسایه آتنا نایک را برچیدند تا از مواد آن برای تقویت استحکام آکروپولیس استفاده کند. سرنوشت‌سازترین سال برای آکروپولیس، سال ۱۶۸۷ بود که بسیاری از اعضای معماری ساختمان در حوالی تپه آکروپولیس دچار انفجار شدند و ناشی از بمبی نیروهای ونیزی بود. قرن نوزدهم میلادی بود که لرد الگین مجسمه‌های معماری دست نخورده را از دیواره سنگ فرش، کلانشهرها و پیاده‌روهای بنا خارج کرد.

در سال ۱۸۳۳ پادگان ترکیه از آکروپولیس عقب‌نشینی کرد. بلافاصله پس از تأسیس دولت یونان، بحث و گفتگو در مورد ساخت موزه آکروپولیس در تپه آکروپولیس آغاز شد. در سال ۱۸۶۳ تصمیم گرفته شد که این موزه در محلی در جنوب شرقی پارتنون ساخته شود و پایه‌ها در ۳۰ دسامبر ۱۸۶۵ گذاشته شود.

امروزه موزه جدید آکروپولیس با مساحت ۲۵۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و فضای نمایشگاه بیش از ۱۴۰۰۰ متر مربع، ده برابر بیشتر از موزه قدیمی در تپه آکروپولیس است. موزه جدید کلیه امکانات رفاهی را که در یک موزه بین المللی قرن بیست و یکم انتظار می رود ، ارائه می‌دهد.

سفر به جزیره سانتونی با تور یونان

در سفر با تور لحظه آخری سفر باتو، سانتورینی یکی از زیباترین جزایر این کشور است که در سراسر جهان زبانزد خاص و عام است. پانوراماهای خیره کننده، غروب دل انگیز و سواحل شن و ماسه گردشگران بسیار زیادی را به این جزیره می‌کشاند. سانتورینی سالانه میزبان ۲ میلیون گردشگر است. یک کلیسای سفید با یک گنبد آبی مشرف به اقیانوس در سانتورینی است.

شهرک‌های حاشیه کالدرا

توسعه تجاری سانتورینی در صخره‌های حاشیه‌ای در غرب جزیره متمرکز شده است. فیرا، پایتخت شلوغ این جزیره، در شمال به دهکده هایی به نام فیروستفانی (حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی از فیرا) و ایمروویگلی (حدود نیم ساعت پیاده روی از فیرا) تقسیم می شود. مسیری که از طریق این روستاها می گذرد مملو از هتل های درجه اول، رستوران های فضا آزاد و مناظر زیبایی است که محال است شماها بدون عکس گرفتن از خود از این مناظر گذر کنید.

در جنوب این جزیره تعداد زیادی از هتل ها وجود دارد که نماهای کالدرا را از سمت شمال و شمال شرقی نشان می دهد.

استراحتگاه هایی کالدره

ساحل شرقی سانتورینی از ساحل غربی مشهور و مرتفع کمتر شناخته شده است و کمتر درباره آن صحبت می شود. در اینجا، ارتفاعات حاشیه کالدرا به سطح دریا شیب خورده است، و سواحل و استراحتگاه های شن و ماسه ای آتشفشانی منظره ای زیبا و متفاوت از طبیعت را رقم می زند. کمتر جایی شما می توانید این زیبایی ها و ترکیب رنگ های طبیعی را تماشا کنید. استراحتگاه های ساحل شرقی مانند کاماری جذابیت تعطیلات سنتی تر (و ارزان قیمت تر) دارند: سواحل پر از آفتابگردان، ورزش های آبی، کافه ها و تفرجگاه است.

سواحل ساحل شرقی با شن سیاه پوشیده شده است. در ساحل جنوبی، یک سری سواحل وجود دارد که به دلیل شن و ماسه های رنگی خود مشهور هستند. ساحل سرخ یا شن قرمز بسیار چشمگیر است و مورد علاقه مسافران است. ساحل سرخ، یک ساحل قرمز و صخره‌ای در ساحل جنوبی سانتورینی است. فضای داخلی این جزیره مملو از تاکستان ها و روستاهای قدیمی و سنتی است. بدون شک در Pyrgos توقف کنید تا غذاهای عالی و خوردنی را تست کنید.

استادیوم پاناثنیک

این استادیوم درآتن یا Panathinaiko، همچنین به نام Kallimarmaro معروف است که به معنای “زیبایی مرمر” است و تنها استادیوم جهان است که کاملاً از سنگ مرمر ساخته شده است. این بنا در سال ۱۸۹۶ برای نخستین المپیک های مدرن در ویرانه های استادیوم مرمر باستانی که در ۳۲۹ برای بازی های Panathenaic ساخته شده بود، توسط لیکورگوس ساخته شد. در سال ۱۴۰ میلادی توسط هروودس آتیکوس بزرگ و نوسازی شد و امروز انجام داده ۵۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

این استادیوم در تقاطع خیابان های Vassileos Konstandinou ، Irodou Attikou و Vassilissis Olgas واقع در جنوب شرقی ساختمان Zappion و باغ های ملی و در شرق معبد زئوس واقع شده است. این استادیوم در المپیک ۲۰۰۴ مورد استفاده قرار گرفت و هنوز هم میزبان رویدادهای مهم مانند کنسرت های باب دیلن، دپه حالت، تینا ترنر، بلک سبت، REM و ساکیس روواس است و حتی هارلم گلوبروتوتر نیز در اینجا بوده است. منطقه پشت استادیوم جنگل است و مکانی محبوب برای دوچرخه سواران و پیاده روی افراد است.

 

انتهای پیام/