روایتی از حضور حاج‌قاسم در گلزار شهدای کرمان/«انشاء‌الله هزار و دوازدهمین شهیدش من باشم»

مدیرکل سابق بنیاد شهید استان کرمان می‌گوید: شب عید نوروز امسال گلزار شهدای کرمان، حاج قاسم تنهای تنها وسط گلزار زار زار گریه می‌کرد، انگار برای شهدا خیلی دلتنگ شده بود، من کنارش رفتم و گفتم این گلزار یک‌هزارو ۱۱ شهید دارد، گفت،« انشاء‌الله هزار و دوازدهمینش من باشم».

مدیرکل سابق بنیاد شهید استان کرمان می‌گوید: شب عید نوروز امسال گلزار شهدای کرمان، حاج قاسم تنهای تنها وسط گلزار زار زار گریه می‌کرد، انگار برای شهدا خیلی دلتنگ شده بود، من کنارش رفتم و گفتم این گلزار یک‌هزارو ۱۱ شهید دارد، گفت،« انشاء‌الله هزار و دوازدهمینش من باشم».

به گزارش صدای زرند، “محمدرضا حسنی‌سعدی” امروز در گفت‌وگویی حاج قاسم یک تفکر، یک اندیشه و صاحب سبک و صاحب یک مکتب بود، اظهار داشت: حاج قاسم ‌با وجود همه شجاعت، شهامت، صلابت و خستگی‌ناپذیری و جسارت با همه اینها فوق‌العاده با ادب و با اخلاق بود.

مدیرکل سابق بنیاد شهید استان کرمان بیان داشت: حاج قاسم به پدر و مادر فوق‌العاده احترام می‌گذاشت با همه مشکلات و حجم کاری که داشت پدرش را می‌برد حمام و استحمام می‌کرد، لباس می‌پوشاند، می‌برد در آفتاب می‌خوابند که استراحت کنند، دست و پای پدر و مادرش را می‌بوسید.

وی افزود: دوستانی که همراه حاج قاسم بودند، می‌گفتند با وجود اینکه وقت کم داشت و عجله داشت، حتی اگر همسر ایشان با تاخیر سوار ماشین می‌شد، کوچکترین کم حوصلگی و اعتراضی نمی‌کرد.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه ایشان به خانواده خانواده شهدا و ایثار خیلی احترام می‌گذاشت، بیان داشت: شب عید نوروز امسال گلزار شهدای کرمان همراهان و محافظان حاج قاسم کنار بودند، خودش تنهای تنها وسط گلزار زار زار گریه می‌کرد انگار برای شهدا خیلی دلتنگ شده بود، من کنارش رفتم و گفتم این گلزار یک‌هزارو ۱۱ شهید دارد، گفت،« انشاء‌الله هزار و دوازدهمینش من باشم».

مدیرکل سابق بنیاد شهید استان کرمان گفت: حاج قاسم سه بار تاکید کرد یک دفعه به محسن رجایی، یک دفعه هم توسط محمود نامجو و یک دفعه هم حضوری تاکید کرد که من اگر شهید شدم دوست دارم کنار قبر شهید یوسف‌الهی خاکسپاری شوم.

حسنی‌سعدی با اشاره به حضور سردار قاسم سلیمانی در مراسم تشییع شهدا گفت: وقتی شهید الله‌دادی به شهادت رسید خودش آمد خاکسپاری شهید را پیگیری کرد و با دست روی پیکر پاک شهید خاک ریخت و زیارت عاشورا را خواند.

وی ادامه داد: حاج‌قاسم برای شهید محمد جمالی تاکید کردند که با هم داخل قبر برویم من قسمت بندهای بالای کفن را گرفتم و ایشان قسمت بند پایین کفن را گرفت و جنازه را گذاشتیم داخل قبر ایشان انگشتر عقیقی داد به من و گفت، بگذار زیر زبان شهید و خیلی گریه کرد.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه حاج‌قاسم پای شهید محمد جمالی را بوسید و گفت، برای سپاسگزاری از این شهید از طرف رزمندگان و مردم پای این شهید را می‌بوسم، اظهار کرد: این سردار رشید اسلام از مصاحبه و عکس و فیلم و اسم و آوازه به شدت فراری بود هر موقع به ایشان پیشنهاد دادم اجازه بدهید زندگینامه شما را تدوین کنیم اجازه نمی‌داد.

مدیرکل سابق بنیاد شهید استان کرمان بیان داشت: خانواده شهدا به قدری ایشان را دوست می‌داشتند که وقتی حتی تلفنی با ایشان ارتباط می‌دادیم واقعا عجیب بود، یک موقع مادر دو شهید محمدآبادی و سه جانباز می‌گفت عاشورا خوردم زمین و اگر حاج‌قاسم می‌دانست به من سر می‌زد، ارتباط دادم به مادر شهید تلفنی شروع کردند به صحبت و این مادر شهید گفت: ننه دورت بگردم، قربونت بشم و گوشی تلفنی را می بوسید.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه حاج قاسم فرزندان شهید را خیلی دوست داشت، خاطرنشان کرد: ایشان خانه‌اش را وقف بیت‌الزهراء کرد و برای عزاداری حضرت زهرا (س) در آن مراسم برگزار می‌شد.

وی گفت: حاج قاسم روزانه به قدری تلاش می‌کرد و کارهای جهادی را دنبال می‌کرد که بعضا سه راننده را تا شب عوض می‌کرد، نماز خواندنش عجیب بود، تعقیبات نمازش هم خیلی عجیب بود.

انتهای پیام/

منبع : فارس *** انتشار دهنده : میثم رضازاده