بهره‌برداری از پروژه انتقال آب به سربنان زرند تا پایان امسال

فرماندار زرند گفت: پروژه انتقال آب به دهستان سربنان از توابع بخش مرکزی زرند با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، حداکثر تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار زرند گفت: پروژه انتقال آب به دهستان سربنان از توابع بخش مرکزی زرند با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، حداکثر تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای زرند، “علی صادق‌زاده” در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات از مسئولان خواست زمینه مشارکت حداکثری مردم را در صحنه انتخابات فراهم کنند و نباید از هیچ‌ یک از کاندیداها حمایت کنند.

فرماندار زرند از آغاز به‌کار برج «cdq» پروژه بزرگ زیست‌محیطی در مجتمع کک‌سازی زرند ایرانیان خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی زیسکو جهت کاهش آلایندگی کارخانه کک‌سازی و پالایش قطران زرند آغاز شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی عنوان داشت: به برکت انقلاب اسلامی پروژه‌های بزرگ عمرانی، بهداشتی و درمانی، و توسعه‌ای شهرستان در دهه فجر امسال افتتاح و یا کلنگ آنها به زمین زده خواهد شد.

فرماندار زرند ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر از جوانان برومند زرندی در مجموعه صنایع و معادن و عمده آن در مجموعه فولاد زرند ایرانیان مشغول به‌کار هستند که این خود در کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی تاثیر و نقش بسزایی داشته است.

وی تصریح کرد: آخرین پروژه آبرسانی شهرستان زرند و رفع مشکل انتقال آب به دهستان سربنان از توابع بخش مرکزی زرند با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، حداکثر تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وضعیت نماز در کشور بیمار است

حجت‌الاسلام علیزاده عضو شورای اقامه نماز استانداری کرمان اطاعت از امام و ولی مطلقه فقیه را درس واقعه عاشورا و کربلا و پیام اصلی حماسه نهم دی‌ماه دانست و بیان داشت: این حماسه توسط ملت بصیر، ولایی و فهیم ایران اسلامی رقم خورد.

وی افزود: وضعیت اقامه نماز در سطح کشور و استان کرمان بیمار است.

علیزاده با بیان اینکه جوانان و نوجوانان جهت اقامه نماز از بزرگترهای خود جهت‌گیری و الگو می‌گیرند، اضافه کرد: اگر پدر و مادر در اقامه نماز کوتاهی کنند نباید از جوان خانواده توقع اقامه نماز داشت.

وی خاطرنشان کرد: امنیت امروزی میهن اسلامی در سراسر جهان زبان‌زد و قابل الگوگیری است لذا مسئولان و مدیران به شکرانه این نعمت بزرگ جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه خصوصا در بین خانواده همکار خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

افزایش ۱۰ درصدی طلاق و کاهش ۱۰ درصدی ازدواج در شهرستان زرند

حجت‌الاسلام محمدی رئیس دادگستری زرند تصریح کرد: ‌موازی‌کاری برخی از دستگاه‌های مرتبط در پیشگیری و جلوگیری از اشاعه و بروز آسیب‌های اجتماعی و مسائل خانواده عامل اصلی به‌ثمر نرسیدن برخی از مصوبات و تصمیمات در این حوزه است.

این مقام قضایی عنوان کرد: ۱۰ درصد افزایش طلاق و ۱۰ درصد کاهش ازدواج طی امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در شهرستان زرند داشته‌ایم.

محمدی یادآور شد: در ۹ ماهه اول سال جاری ۲۷ درصد افزایش دادخواست طلاق نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که یکی از دلایل آن مراجعه مستقیم زوجین به دفاتر پیشخوان قضایی و ثبت دادخواست آن‌ها پیش از ورود به دفاتر مذهبی و مشاور خانواده و صلح و سازش است.

انتهای پیام/

منبع : فارس *** انتشار دهنده : میثم رضازاده