در روزگار بی اسپانسری ورزشکاران زرندی/

حکایتِ حمایتِ “فولاد زرند” از یک تیم غیرزرندی

چندی است که ورزش هندبال در بخش بانوان حاشیه ساز شده است، جایی که به یک باره با حمایت شرکت “فولاد زرند” تیمی غیرزرندی در بخش بانوان به نام زرند پدید می آید و به صورت کاملاً ضعیف در مسابقات مناطق ۵ و ۶ کشور حضو می‌یابد.

چندی است که ورزش هندبال در بخش بانوان حاشیه ساز شده است، جایی که به یک باره با حمایت شرکت “فولاد زرند” تیمی غیرزرندی در بخش بانوان به نام زرند پدید می آید و به صورت کاملاً ضعیف در مسابقات مناطق ۵ و ۶ کشور حضو می‌یابد.

صدای زرند – احمدرضا ملکی؛ شهرستان زرند شهرستانی با استعداد فراوان در زمینه ورزش است و ورزشکاران زرندی همیشه هرجا که شرایط اجازه داده و توان حضور داشته اند، در بسیاری عرصه ها خوش درخشیده اند.

در سالهای نه چندان دور، هندبال، ورزش برتر این شهرستان به شمار میرفت و تیم زرند در لیگ برتر سطح کشور خوش می‌ درخشید و بسیاری از بازیکان این تیم بومی شهرستان زرند بودند.

چندی پیش مسابقات هندبال بانوان منطقه ۵ و ۶ کشور در کرمان برگزار شد؛ بخش جالب این مسابقات برای ما زرندی ها این بود که به یک باره تیم هندبال دختران کرمان به نام تیم “فولاد زرند ایرانیان” وارد گود این مسابقات می‌شود.

این در حالی بود که حتی هیأت هندبال زرند تا روز مسابقات از وجود چنین تیمی در این مسابقات بی‌خبر بوده است.

“حسن جعفری” مسئول هیأت هندبال شهرستان زرند در این باره می‌گوید: تیم هندبال دختران کرمان در رده نوجوانان در مسابقات منطقه ۵ و ۶ کشور که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، به یک باره با پرداخت مبلغی (احتمالاً ۱۰ میلیون تومان) از سوی شرکت “فولاد زرند ایرانیان” به حساب هیأت استان، به اسم تیم “فولاد زرند ایرانیان” در این مسابقات شرکت می‌کند.

وی همچنین گفت: این مسابقات با حضور پنج تیم در سه روز برگزار و تیم مذکور با حضور ضعیف، تمامی بازی‌های خود را با شکست پشت سر می‌گذارد.

این در حالی است که حتی روی لباس بازیکنان این تیم نام شهرداری کرمان درج شده بود و در این زمینه مسئولین مربوطه باید کالبدشکافی کنند که چرا وقتی که خود زرند برای این مسابقات تیمی آماده داشته است و تنها به دلیل نداشتن اسپانسر مالی نتوانسته در مسابقات شرکت کند، اینگونه تیمی به نام زرند در مسابقات شرکت می‌کند.

و یا چرا چندی پیش که تیم هندبال آقایان زرند در رده سنی بزرگسالان که بیش از ۸ ماه تمرین داشت و خود را برای حضور در مسابقات لیگ دسته دوم کشور آماده می‌کرد و حتی اسم این تیم در لیست مسابقات بود، تنها به دلیل نداشتن اسپانسر مالی از حضور در این مسابقات انصراف داده است.

این رفتارها خلاف گفته های مسئولین شهرستان است که می‌گویند توجه کارخانجات صنعتی در مرحله اول به پتانسیل های بومی شهرستان است؛ حتی در این رابطه می‌توان گفت که توجه کارخانجات زرند به مرکز استان است نه به شهرستان زرند؛ حتی باید بخشی از اینگونه رفتارهای صنایع را به “عدم مطالبه گری جدی” مسئولین ارتباط داد، چرا که همین صنایع در شهرستانهای دیگر نظیر سیرجان، کارهای زیادی در حیطه های مختلف ورزشی و فرهنگی برای آن شهرستان انجام داده و می‌دهند.

در چند ساله اخیر ورزشکاران زرند بارها به دلیل نداشتن اسپانسرهای مالی مناسب نتوانسته اند آنگونه که می‌خواهند از حوزه های مختلف ورزشی نتیجه بگیرد؛ باید با وجود این اتفاق در بخش هندبال بانوان این سوالات را از مسئولین امر بپرسیم، و خوشحال خواهیم شد که پاسخ آنها را به گوش مخاطبین صدای زرند برسانیم.

چرا کارخانجات صنعتی و شرکت های بزرگ زرند آنگونه که شایسته است در حیطه های فرهنگی و ورزشی در این شهرستان سرمایه گذاری نمی‌کنند؟!

آیا اینگونه مشکلات و موضوعات به گوش مسئولین مربوطه می‌رسد؟

و آیا واقعاً مسئولین شهرستان توان مقابله با اینگونه مشکلات و مطالبه گری ها را ندارند؟

به راستی چه کسی می تواند جواب این سوال ها را بدهد…!!؟

انتهای پیام/