آیا تنبلی چشم کودکان زرندی برطرف می شود

طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای ۱۰ هزار کودک زرندی بین سنین ۳ تا ۶ سال همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای ۱۰ هزار کودک زرندی بین سنین ۳ تا ۶ سال همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش صدای زرند، دکتر “محمد ابراهیمی” در این مراسم که با حضور علی صادق زاده فرماندار زرند، مهندس مهدلو شهردار، حسین کاظمی رئیس اداره آموزش و پرورش برگزار شد، به تشریح این برنامه پرداخت.

وی با اعلام اینکه تشخیص بموقع اختلالات بینایی در جلوگیری از مزمن شدن بیماری چشمی مؤثر است و انتظار داریم خانواده‌ها با استقبال از این طرح کمک‌ کار ما برای اجرا باشندگفت: این طرح به صورت رایگان و در مهدهای کودک، خانه های بهداشت و مکانهای مشخص شده از سوی این سازمان اجرائی خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند بهترین زمان و فرصت برای جلوگیری از تنبلی چشم سنین سه تا شش سال است گفت: در صورت شناسایی اختلال و تنبلی چشم این افراد برای سایر اقدامات به سازمانهای مربوطه معرفی خواهند شد تا سلامت خود را بدست آورند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در بین ۵ هزار و ۷۰۰ نفر کودک زرندی انجام شد که ۵۹ درصد را تحت پوشش قرار گرفته و از این تعداد ۵۰۰ نفر به تنبلی چشم تشخیص و به اپتومتریست ارجاع داده شدند که در غربال نهایی نیز تعداد ۵ نفر دچارآمبلیوپی بودند واقدامات درمانی در خصوص آنها صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه ۱۸۰ مرکز شامل ۸۰ مرکز پیش دبستانی، ۵۲ خانه بهداشت، ۲۰ مهد قرانی و ۲۸ مهد کودک تحت پوشش بهزیستی شهری و روستائی آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشد، گفت: سعی داریم بیش از ۸۵ درصد از کودکان را در این طرح تحت پوشش قرار دهیم.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند برای معاینه فرزندانشان در طرح غربالگری بینایی به مجتمع‌های بهزیستی و مهدهای کودک، مراکز بهداشت در روستاها و شهرها مراجعه کنند.

شایان ذکر است طبق آمار سازمان جهانی بهداشت از هر ۱۰۰ نفر کودک ۲ الی ۳ نفر دچار تنبلی چشم هستند و در ایران بین ۲ تا ۰.۵ درصد نیز درگیر این بیماری هستند‌.

انتهای پیام/