در پی کمرنگ شدن نام شهدا از تابلو معابر شهر زرند/

تاکید دادستان زرند بر ضرورت اصلاح تابلوهایی که نام «شهید» از آن‌ها حذف شده

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به اقدام غیرموجه برخی از شهرداری‌های کشور در حذف واژۀ مقدس “شهید” از معابر شهری، نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد و آنرا  نامعقول و غیرقابل قبول خواند و بر ضرورت اصلاح فوری این اقدامات تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به اقدام غیرموجه برخی از شهرداری‌های کشور در حذف واژۀ مقدس “شهید” از معابر شهری، نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد و آنرا  نامعقول و غیرقابل قبول خواند و بر ضرورت اصلاح فوری این اقدامات تاکید کرد.

به گزارش صدای زرند، “سیدمهدی قویدل” اظهارداشت: گرچه اقدام ناشایست صورت گرفته در حذف نام شهید از برخی تابلوهای شهری زرند که در سالهای گذشته اتفاق افتاده را نمی‌توان جریان هدایت شده و هدفمند ارزیابی کرد، لیکن از هرگونه  قصور و غفلت در این موضوع نباید بی‌تفاوت گذشت.

دادستان زرند تصریح کرد: بسیاری از معابر شهر زرند با واژه مقدس شهید درآمیخته شده و این نمایانگر فرهنگ والای ارزشی مردمان این شهرستان در حراست از انقلاب اسلامی است.

وی به  حضور پرشمار رزمندگان زرندی در دوران دفاع مقدس و تقدیم بالغ بر ۵۶۰ شهید در راه تحقق اهداف ناب انقلاب  اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: یکی از مهمترین تعاریف رهبری معظم انقلاب از زرندی‌ها، بحث حضور حماسه ساز  مردم  در طول ۸ سال دفاع مقدس است و از همین روست که نیروهای انقلابی خصوصاً جوانان زرند به موضوع ایثار و شهادت توجه خاصی دارند و این نکته ی بسیار مهم و اساسی است.

دادستان عمومی و انقلاب زرند با اعلام اهمیت موضوع شهادت در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: دشمنان قسم خورده‌ی این ملت و این نظام ولایی، بخوبی دریافته‌اند که ایرانیان را نمی‌توانند با تهدید و ارعاب به جنگ نظامی یا اقتصادی شکست دهند، لذا تمام تمرکز آنان روی برنامه‌ریزی‌های فرهنگی معطوف شده است.

وی ادامه داد: البته این موضوع بسیار مهم را سال‌ها قبل رهبری فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بخوبی شناسایی و هشدارهای لازم را در قالب مقابله با شبیخون فرهنگی موکداً به آحاد جامعه گوشزد کردند و امروزه هم بخوبی می‌بینیم که در اردوگاه دشمنان موضوع “جنگ نرم” در حال اجرا است.

این مقام قضایی گفت: ایران اسلامی  دارای تمدن و تاریخی کهن است و یکی از نقطه‌های روشن و  بارز تاریخ ایران، حماسه‌های فرزندان این ملت در طول ۸ سال دفاع مقدس و نیز روحیه‌ی سلحشوری و انقلابی‌گری در بین مردم چه در دوران  مبارزات قبل از پیروزی و چه در طول ۴ دهه‌ی پر فراز و نشیب بعد از به ثمر رسیدن جمهوری اسلامی  است.

قویدل گفت: اگر به هر اندازه از این تاریخ غافل شویم  به همان نسبت باعث دور شدن از هویت فرهنگی این جامعه خواهیم شد و در صورتی که جبران مافات نشود این کشور به دست نااهلان خواهد رسید. لذا همه‌ی دوستداران انقلاب باید با  هوشیاری مراقب تحرکات دشمن باشند.

رئیس مجمع بسیج شهرستان زرند شهردار زرند را یک نیروی انقلابی توصیف کرد و بیان داشت: مهدلو ضمن آنکه از خاندان معظم شاهد می باشد، یکی از رزمندگان و جانبازان دوران جنگ تحمیلی بوده و افتخار ۷سال اسارت در چنگال دشمن ددمنش بعثی را در کارنامه دارد و شهرداری زرند همواره در برگزاری مراسمات ارزشی از جمله یادواره های شهدا و نیز مراسمات مربوط به ایثارگران  و اقدامات فرهنگی اهتمام داشته، لذا انتظار می‌رود این منش ارزشی در تمام سطوح بیش از پیش ظهور و نمود یابد چرا که  هر چه داریم از برکت انقلاب، نظام و رهبری و از مجاهدت‌های شهیدان و ایثارگران است.

وی سپس به  نشست خود با  شهردار و انتقال  دغدغه‌ی شایسته و بجای شهروندان و خصوصاً جوانان انقلابی پرداخت و خاطرنشان ساخت: در این دیدار شهردار زرند اعلام داشته‌اند که کار نامگذاری معابر شهری همچون قبل و البته با حساسیت بیشتری  در دستور کار شهرداری قرار گرفته و  تابلوی  خیابانهایی  که در دوران تصدی قبل از ایشان واژه‌ی مقدس”شهید” حذف شده به فوریت اصلاح خواهد شد.

دادستان زرند در پایان  با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی وامدار شهدا است، افزود: همانگونه که مقام عظمای ولایت فرمودند که زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست خواستار تلاش بیش از پیش آحاد جامعه خصوصاَ متولیان فرهنگی شهرستان برای توسعه فرهنگ شهادت و ایثار با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و انتقال آن به نسل جوان شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: علی نجف‌پور /// انتشار: مریم زمانی