۲۰ هزار دانش آموز یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: ۲۰ هزار دانش آموز یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان هستند که شرایط مختلفی دارند. صمن اینکه باید نگاه مان به مناطق محروم و حاشیه شهر کرمان هم باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: ۲۰ هزار دانش آموز یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان هستند که شرایط مختلفی دارند. صمن اینکه باید نگاه مان به مناطق محروم و حاشیه شهر کرمان هم باشد.

به گزارش صدای زرند، “یحیی صادقی” امروز ۱۰ مهرماه در مراسم مرحله دوم جشن عاطفه ها در مدرسه معرفت کرمان اظهار کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه در سطح استان کرمان وجود دارد که در یک هزار و ۳۰۰ مدرسه پایگاه جشن عاطفه ها ایجاد شده است.

وی افزود: در سال گذشته در جشن عاطفه ها در استان کرمان ۲۹ میلیارد ریال کمک های مردمی جمع آوری شد اما در سال جاری فقط در مرحله اول ۲۲ میلیارد ریال از پایگاه های سطح شهر و نمازجمعه کمک مردمی جمع شده است.

صادقی با اشاره به اینکه شعار مرحله دوم جشن عاطفه ها “هر مدرسه یک پایگاه جشن عاطفه ها” نامگذاری شده، تصریح کرد: ۲۰ هزار دانش آموز یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان هستند که شرایط مختلفی دارند. صمن اینکه باید نگاه مان به مناطق محروم و حاشیه شهر کرمان هم باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: کمیته امداد مبلغی به عنوان هم افزایی به مبلغ جمع آوری شده در جشن عاطفه ها کمک می کند.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای سیاست توانمندسازی خانواده مددجویان، سالانه ۶ تا ۷ هزار شغل خوب و پایدار ایجاد می کنیم.

“احمد اسکندری نسب” مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم گفت: راه و رسم انسانیت همین است که بخشی از آنچه در اختیار دارد به دیگران ببخشد.

وی با اشاره به اینکه باید همه اقشار با محبت به یاری نیازمندان بشتابند، افزود: محیط مدرسه محیط همدلی، همراهی و کمک به همنوع است و در سند تحول هدف این است دانش آموزی تربیت شود که این خصلت ها را داشته باشد.

اسکندری نسب درباره پرسش مهر رییس جمهور که محیط مدرسه چگونه بانشاط باشد، گفت:شما دانش آموزان باید ذهن خود را با جستجو و مطالعه خلاق و پویا کنید و ما اعتقاد داریم محیط مدرسه باید بهترین فضا از نظر امکانات و … باشد.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده