صدای زرند گزارش می‌دهد:

عدم پرداخت حقوق کارگران «شرکت اینترکربن» و مشکلات کارگران این شرکت

این روزها مشکلات اقتصادی، گرانی‌ها و عدم همخوانی حقوق و مخارج ماهانه، زندگی را برای بسیاری از افراد به ویژه قشر کارگری سخت کرده است، اما وقتی این موضوع با عدم پرداخت چندین ماهه حقوق ماهانه افراد همراه شود این سختی‌ها را دوچندان می‌کند.

این روزها مشکلات اقتصادی، گرانی‌ها و عدم همخوانی حقوق و مخارج ماهانه، زندگی را برای بسیاری از افراد به ویژه قشر کارگری سخت کرده است، اما وقتی این موضوع با عدم پرداخت چندین ماهه حقوق ماهانه افراد همراه شود این سختی‌ها را دوچندان می‌کند.

صدای زرند؛ حجت الاسلام “سیدابراهیم رئیسی”، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، شنیدن اعتراض افرادی که مشکل دارند را وظیفه مسئولین می‌داند و درباره اعتراضات کارگری بیان داشته است: کارگری که واقعاً به دلیل مشکلات کارگری اعتراض می‌کند، «باید مورد تقدیر قرار گیرد».

این موضوع در حالی است که اکنون چندین ماه است حقوق کارگران شرکت زغال‌شویی فسیل سیستم انرژی (اینتر کربن) عقب افتاده است و این موضوع کارگران این شرکت را با مشکلات عدیده‌ی اقتصادی مواجه کرده است، اما کارگران آن حتی از بیان آن به صورت شناخته شده در رسانه‌ها واهمه دارند.

تعدادی از کارگران این شرکت که به دلایل شخصی تمایل به ذکر نام خود در این گزارش نداشتند در گفتگو با صدای زرند بیان داشته‌اند: حقوق ما تقریباُ از ابتدای سال ۹۸ پرداخت نشده است و به دلایلی که ما چندان خبر نداریم در پرداخت حقوق تعویق اتفاق افتاده است و مسئولین هم همکاری لازم برای پیگیری مشکل ما را ندارند.

یکی از این کارگران با اذعان به اینکه حقوق فروردین ماه ۹۸ را دیروز به حسابش واریز کرده‌اند، بیان داشت: در حال حاضر با اینکه ذغال آماده تحویل در کارخانه وجود دارد، اما می‌گویند امکان بیمه کردند کشتی‌ها برای ارسال آن‌ها فراهم نیست و نمی‌توان ذغال‌ها را به ترکیه ارسال نمود.

شرکت زغال‌شویی فسیل سیستم انرژی (اینتر کربن)، یک شرکت ترکیه‌ای است که باطله‌های کارخانه زغالشویی زرند را به زغال حرارتی تبدیل می‌کند و آن را برای استفاده به ترکیه ارسال می‌کند و بنا به گفته کارگران، این شرکت اکنون حدود ۱۵ سال است که در شهرستان زرند فعالیت دارد و حدود ۶۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که حقوق آن‌ها حدود ۴ ماه عقب افتاده است.

یکی از کارگران این شرکت در گفتگو با صدای زرند بیان داشت: «شرکت به دلیل مشکلاتی که داشته است، ما را به یک مرخصی اجباری ۴۰ روزه فرستاده است و اکنون ما در مورد پرداخت و عدم پرداخت حقوق این ۴۰ روز نیز اطلاع کافی نداریم، مرخصی ما بنا به گفته خودشان به دلیل مشکلات شرکت بوده است و به نظر ما باید در این زمینه پرداخت حقوق از سوی کارفرما انجام شود.»

“علی صادق‌زاده”، فرماندار شهرستان زرند با تایید خبر تعویق پرداخت حقوق کارگران شرکت اینترکربن، بیان داشت: به جِد پیگیر رفع مشکل کارگران این شرکت هستیم و به شرکت اینترکربن در این باره تذکر جدی داده‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه طبق اطلاعی که دارم یک ماه از حقوق معوقه این کارگران روز گذشته پرداخت شده است و پیگیر پرداخت بقیه حقوق این عزیزان هم هستم و امیدواریم به زودی این مشکل حل شود.

 

انتهای پیام/

 

خبرنگار: جواد زمانی