قطار جشنواره های زرند به روستای مطهرآباد رسید

رئیس میراث فرهنگی از برگزاری دومین جشنواره ی “کماچ زرندی” در جوار آستان مقدس امام زاده خواجه ابو رضا (ع) به همراه دومین شب بازار گردشگری در عصر روز پنجشنبه ۷ شهریور خبر داد.

رئیس میراث فرهنگی از برگزاری دومین جشنواره ی “کماچ زرندی” در جوار آستان مقدس امام زاده خواجه ابو رضا (ع) به همراه دومین شب بازار گردشگری در عصر روز پنجشنبه ۷ شهریور خبر داد.

محمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، بیان کرد: در این جشنواره که به همت هیئت امنای امامزاده و پایگاههای مقاومت خواهران و برادران روستا برگزار خواهد شد، جدیدترین و متنوع ترین تولیدات “کماچ” در معرض بازدید و فروش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این جشنواره از ساعت ۱۷:۳۰ با اجرای برنامه های شاد و با حضور گروه هنری کاظم آباد در مهدیه ولیعصر (ع) جنب امام زاده آغاز و تا قبل از اذان مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت.
وی تصریح داشت: در قسمت دوم این جشنواره (پس از نماز مغرب و عشا) تمهیداتی با حمایت ستودنی اعضای هیئت امنا اندیشیده شده تا تمام تولیدکنندگان روستاهای شهرستان در صحن امامزاده محصولات خود را (در قالب شب بازار گردشگری) با تخفیفات ویژه عرضه نمایند، که تا ساعت ۱۰ شب ادامه خواهد داشت و شهروندان میتوانند با حضور در این مکان مقدس اوقاتی معنوی را به همراه برنامه های متنوع فرهنگی هنری تجربه نمایند و بنا به وسع خود با خرید تولیدات شهروندان گامی در جهت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید بردارند.
رئیس میراث فرهنگی زرند خاطرنشان کرد: سال گذشته رونمایی از بزرگترین کماچ کشور و با حضور قریب ۱۰ هزار نفر از شهروندان زرندی و میهمانانی خارج از شهرستان در جشنواره انجام شد.
اسلامی همچنین با اعلام اینکه “کماچ زرندی” در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است افزود: امروزه توجه به ارزش غذاهای سالم باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و در جشنواره هایی که با رویکرد غذایی در شهرستان برگزار میشود تلاش خواهیم کرد فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی که نقش بزرگی در سلامت مردم دارد در جامعه بیشتر تسری یابد.

انتهای پیام/