یادداشت سردبیرالرعایا:

«خنجری» که به نیامی محکم‌تر مسلح شد / حکایتی پیچیده از اصلاح‌طلبان زرند

در آنالیزه معادله انتخابات، سقوط از ارتفاع و پرواز از فرش به عرش امری رایج است؛ اما این معادله همیشه بین رقبای سیاسی دو جناح کاربرد بیشتری داشته است.

در آنالیزه معادله انتخابات، سقوط از ارتفاع و پرواز از فرش به عرش امری رایج است؛ اما این معادله همیشه بین رقبای سیاسی دو جناح کاربرد بیشتری داشته است.

صدای زرند – سردبیرالرعایا: در چند سال گذشته جرقه‌های اختلاف در بین اصلاح‌طلبان زرندی کمی شدت گرفته است و اوج این اختلافات در تغییر فرماندار زرند خود را نشان داد.

بنظر می‌رسد مرحله بعدی این سناریو، گذشتن از عالیجناب ۲۰ ساله زرند یعنی دکتر امیری است.

حال باید منتظر اتفاقات و معاملات جدید در معادله انتخاب کاندیدای جریان اصلاح‌طلبی زرند بود؛ در واقع با نگاهی تخصصی به آقای عالیجناب و یاران نزدیک او در عرصه مدیریتی، باید به این واقعیت اعتراف نمود که کارنامه قابل قبول عملکردی و عدم توجه به خواسته‌های غیرمعقول حزبی نمونه روشنی از قابلیت‌های عالیجناب زرند و یارانش است.

اما جریان نوظهور اصلاح طلب زرند با شعار تغییر و توجه به جوانان، پروژه عبور از عالیجناب را در مخیله خود می‌پروراند و در چرخشی چند گانه هَراز چند گاهی نامی را قبله عالم می‌نماید و به طوافش مشغول می‌شود.

در این مُقال اگر یک نگاه رندومی به اطرافیان و دایه‌دارن خوش‌اندیش و خوش‌زبان شهر افسانه‌ای زرند بیندازیم، در واقع یک جایگزین به اندازه ۳۰ درصد توانمندی‌های عالیجناب هم نخواهیم یافت و با این نقشه راه به یقیین حکم شکست قبل از رفراندوم انتخابات امضاء خواهد شد.

واقعیت دیگر، فقدان مدیران جوان و عملگرا در جریان نوظهور سیاسی زرند است که شعارگرایی و عارضه شومَنی این دست از افراد در حد اعلای خود بروز نموده است و تنها راه ایجاد چنین شهر افسانه‌ای را می‌توان در علم فتوشاپ خلاصه نمود، که تنها از دست عالمان این هنر به ظاهر فریب بر می‌آید.

همچنین در عرصه عیارشناسی وضعیت موجود حضور یک بخشدار جوان و متخصص، یک مدیر تحلیل‌گر در بهزیستی، یک مدیر جوان کنار گذاشته شده و یکی از مدیران جوان حوزه عمرانی شهرداری است که در کنار سکانداری قابل قبول مهدلو در شهرداری خود را خوب نشان داده است.

البته فارغ از نگاه سیاسی، از بین جوانان زرندی می‌توان مدیران زیادی را برشمرد که در الفبای سیاسی شهر به دلیل عدم سرسپردگی به مسیرهای یک طرفه و بن بست چپ و راست جایی نداشته و نخواهند داشت.

در واقع جریان اصلاح‌طلب سنتی زرند با حضور دکتر امیری، خنجری و مهدلو باعث گردیده بود آرامش نسبی بر شهر حاکم شود و صادق‌زاده فرماندار جدید زرند نیز با هوشمندی و نگاه خاص خود همین رویه را ادامه داده و تئوری نظارتی و پیگیری‌های خارج از استان را فعالانه در دستور کار قرار داده است.

در شورای شهر نیز بدون هیاهو جلسات منظم شورا برگزار می‌شود و نگاه حزبی کم رنگ شده تا شهردار بتواند با استقلال و اختیار، کار خود را به سرانجامی برساند.

حال با آغاز خط آتشِ تک‌تیراندازهای تبلیغاتی برای موسم انتخابات کمی معادلات سیاسی زرند پیچیده می‌شود و با حضور حبیب خدا در استانداری و نزدیکی او به استاندار در مقام مدیرکل حوزه استاندار، باز هم معادلات پیچیده‌تر می‌شود.

باید پیچیدگی‌های معادلات و معاملات سیاسی شهر را را به نظاره بنشینیم به امید سربلندی زرند…

 

انتهای پیام/