‌امیری در آیین تجلیل از خبرنگاران زرند:

زیرساخت حریت و معیشت خبرنگاران باید تامین شود / یکی از رسالت های خبرنگاران امید به مردم است

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به اینکه رسالت خبری دیگر خبرنگاران امید به مردم است، گفت: سال قبل نشان دادیم که ملتی هستیم می توانیم از جنگ اقتصادی پیروز بیاییم همانند آن که از جنگ تحمیلی پیروز بیرون آمدیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به اینکه رسالت خبری دیگر خبرنگاران امید به مردم است، گفت: سال قبل نشان دادیم که ملتی هستیم می توانیم از جنگ اقتصادی پیروز بیاییم همانند آن که از جنگ تحمیلی پیروز بیرون آمدیم.

به گزارش صدای زرند، نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان روز گذشته ۱۷ مرداد ماه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان زرند، افزود: خبرنگاری کار سختی است و می طلبد که این حرفه، حرفه ای سخت و زیان آور باشد و این گونه نیز است و تسهیلات سخت و زیان آور باید در اختیار خبرنگاران قرار گیرد.

“حسین امیری خامکانی” تصریح کرد: در بحث بیمه و مسکن باید مسئولین کمک کنند تا این تسهیلات به این قشر اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید از عدم وابستگی برخوردار باشند تاکید کرد: اگر خبرنگاران از حریت خاص برخوردار نباشند به این حرفه خدشه وارد می‌شود و خرد انسانی ایجاب می کند که با امانت داری و حریت خبررسانی کنند. البته زیرساخت این حریت معیشت خبرنگاران است که باید تامین شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه ای در خصوص ساماندهی رسانه ها و خبررسانی در دستور کار مجلس است و از طرفی دولت نیز لایحه ای را در خصوص خبرنگاران در دست کار دارد که می توان در این دو طرح برخی از احکام مانند حریت و آزادگی و عدم وابستگی خبرنگاران و همچنین تامین زیر ساخت آنها دیده شود.

وی با بیان اینکه هنر رسانه ها این است که نیاز های خبری جامعه را در خور جامعه تامین کنند افزود: اکنون جامعه ای هستیم که مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم و جنگ نفت نیز بر کشور تحمیل شده است البته با دست به دست هم دادن مردم و مسئولین سال قبل یک خطر را گذراندیم که بخشی از این مهم خبرنگاران بودند که امید را به مردم دادند.

وی با اشاره به اینکه رسالت خبری دیگر خبرنگاران امید به مردم است خاطر نشان کرد: سال قبل نشان دادیم که ملتی هستیم می توانیم از جنگ اقتصادی پیروز بیاییم همانند آن که از جنگ تحمیلی پیروز بیرون آمدیم.

امیری تاکید کرد: ساختار کشور به گونه ای است که هرچه اشتغال ایجاد میکنیم نیاز برطرف نمی شود ولی باید این امید را برای مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: رسالت دیگر خبرنگاران رسالت مردمی است و آن دینی است که از طرف مردم به گردن خبرنگاران است که باید خبر را درست دریافت کنند و نیازهای آنها به صورت شفاف منعکس شود و مسئولین هم این حق را دارند که خبرشان درست و شفاف منتشر شود.

امیری با بیان اینکه مسئولین نیز جزئی از مردم هستند و در جایی دیگر خدمات می گیرند گفت: برای مثال در روستاها و شهرهای مشکل آب را داشتیم و وقتی مردم با مشکل روبه‌رو هستند باید شفاف سازی شود و از طرفی برای مردم هم باید شفاف سازی شود که کشور با کمبود آب مواجه است و باید روشنگری کرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان تاکید کرد: این واقعیت ها باید دو جانبه باشد که مسئولین هم به عنوان قشری از مردم مشکلاتشان دیده شود.

وی تصریح کرد:جمع خبرنگاران واقعی نباید اجازه جولان را به خبرنگارنماها بدهند که در فصای مجازی هرچه می خواهند به صورت کذب منتشر کنند.

وی ادامه داد: این درست نیست که تعدادی شب‌ها بیکار می شوند و درفضای مجازی هر دروغ یا تهمتی که می‌خواهند میزنند.

امیری گفت: در بحث آگهی های شهرستان تلاش شده که رسانه های داخلی توسط صنایع شهرستان حمایت شوند و تلاش کردیم که این اتفاق بیفتد.

رئیس مجمع نمایندگان گفت: گرانی کاغذ مشکلاتی را برای مطبوعات کاغذی به وجود آورده که به عنوان رئیس مجمع نمایندگان هم به صورت حضوری و هم به صورت کتبی و بارها جلساتی با وزیر و معاون مطبوعاتی وزیر برای رفع مشکل برگزار کردیم تا مشکل نشریات استانی نیز حل شود.

وی با اشاره به بخش رقابت سالم نشریات و خبرگزاری ها گفت: باید طوری شود با خبرپراکنی های خارجی رقابت کنید. بخصوص در این زمان که رسانه های الکترونیکی خبرها و آگهی ها را بلافاصله به اطلاع مردم و مسئولین میرسانند و کار بر نشریات مکتوب سختتر شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه منطقه با سه رکن مردم مسئولان و رسانه اتفاق می افتد افزود: این سه شاخص باید دست به دست هم دهند تا توسعه بیشتر را در منطقه ایجاد کنیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اشتغال و صنایع شهرستان گفت: از سرمایه گذاران‌برای سرمایه گذاری در شهرستان همواره دعوت داشته ایم و خواسته ایم که در جذب نیرو از نیروهای بومی استفاده شود و نشست هایی را در این خصوص با خبرنگاران داشته باشند.

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده