دادستان زرند:

خبرنگاری نوعی پیامبری است

دادستان زرند در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان زرند که امروز در تالار فرهنگیان زرند برگزار شد بیان داشت: خبرنگاری یک شغل نیست، یک راهبرد و استراتژی خاص در جامعه است و اگر بخواهیم درست بگوییم یک نوع پیامبری است.

دادستان زرند در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان زرند که امروز در تالار فرهنگیان زرند برگزار شد بیان داشت: خبرنگاری یک شغل نیست، یک راهبرد و استراتژی خاص در جامعه است و اگر بخواهیم درست بگوییم یک نوع پیامبری است.

به گزارش صدای زرند، “سیدمهدی قویدل” بیان داشت: پیامبران پیام را از خداوند می‌گرفتند و به جامعه می‌دادند و این پیامبری یک ویژگی داشت و آن اینکه دارای هدایت‌گری بود و خبرنگار هم باید هدایت‌گر جامعه باشد.

وی در واکنش به درخواست برخی از خبرنگاران در زمینه حمایت‌های خاص مسئولین نظیر تامین وسیله ایاب و ذهاب، اظهارداشت: خبرنگار دارای ارزش زیادی است و شأن و جایگاه خبرنگاری بسیار بالاست و این جایگاه باید کاملاَ مستقل باشد و نباید وابستگی سیاسی و شغلی داشته باشد.

وی افزود: اما متاسفانه برخی خبرنگاران می‌خواهند خود را به یک مسئول خاص بچسبانند که این از رسالت خبرنگاری به دور است.

قویدل اظهارداشت: خبرنگار نقش محوری در بین مردم و مسئولین دارد و نقش رسانه در عدالت ترمیمی و پویایی جامعه یک نقش بی بدیل است.

دادستان زرند تاثیر رسانه و خبرنگار را در کاهش جرایم جامعه بسیار زیاد دانست و بیان داشت: خبرنگار نوعی مبلغ است و نباید تخریب افراد را در کار خود وارد کند.

وی گفت: در حال حاضر ابزاری که در دست خبرنگاران است نسبت به گذشته خیلی متفاوت است و خبرنگاران خیلی خوب می‌توانند از فضای مجازی برای اهداف خود استفاده کنند.

قویدل با تاکید بر اهمیت و جایگاه خبرنگار در جامعه اظهارداشت: چه خوب است انتقادهای خبرنگاران در جمع‌های خصوصی و اینچنینی باشد و جلسات ماهانه‌ای بین مسئولین و خبرنگاران برگزار شود که این می‌تواند در حل مسائل مفید باشد.

وی گفت: خبرنگار باید فرق اطلاع رسانی، انتقاد و انتقاد سازنده را بداند و باید به سمتی برویم که در جامعه امیدآفرین باشیم؛ این بدان معنی نیست که از انتقاد بترسید اما باید به نکات مجرمانه پیام‌های خود توجه داشته باشید.

دادستان زرند یکی از وظایف خبرنگاران را ترویج مطالبه‌گری در جامعه دانست و گفت: ترویج مطالبه‌گری باید توسط خبرنگاران انجام شود اما ترویج مطالبه‌‌گری باید معقول باشد و هر اقدامی مطالبه‌گری نیست.

قویدل اظهارداشت: خبرنگار باید قدرت درک بالایی داشته باشد که بتواند مسائل مختلف را تحلیل کند. یک رسانه هم باید حتماً اتاق فکری برای تحلیل شرایط و مسائل مختلف داشته باشد تا زوایای پرخطر و مشکوک را بسنجد و تحلیل کند.

وی دیدن خوبی‌ها در کنار مشکلات را از نقاط مثبت یک رسانه دانست و اظهارداشت: ما باید در جامعه مانند مهره‌های شطرنج باشیم و اگر همه بخواهیم خودمان را بهتر و بالاتر از بقیه بدانیم عاقبت خوبی برای جامعه رقم نمی‌خورد و گاهی اوقات همه ما باید بتوانیم نقش سرباز را بازی کنیم.

 

انتهای پیام/

 

تنظیم و انتشار خبر: جواد زمانی