اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی برای عید قربان در زرند فعال شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از فعال شدن اکیپ های ویژه نظارت بهداشتی دامپزشکی برای عید سعید قربان در این شهرستان خبرداد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از فعال شدن اکیپ های ویژه نظارت بهداشتی دامپزشکی برای عید سعید قربان در این شهرستان خبرداد.

حسن لطفعلی پور در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ذی الحجه و عید سعید قربان به اهمیت نظارت بهداشتی دامپزشکی بر دام های قربانی جهت پیشگیری از بیماری های مشترک به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو اشاره کرد، اظهار داشت: همه ساله اداره دامپزشکی از چند روز قبل از عید قربان اقدام به فعال سازی اکیپ های نظارتی جهت بازدید از مکان های فروش دام زنده و همچنین کشتارگاه دام جهت بازرسی لاشه دام های ذبح شده می نماید.

وی افزود: ۲ اکیپ ثابت در اداره و کشتارگاه دام و همچنین یک اکیپ سیار در سطح شهرستان آماده ارائه خدمات بهداشتی نظیر معاینات قبل از ذبح و همچنین بازرسی لاش از لحاظ وجود عوامل بیماری زا در این روز فعال می باشند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند ضمن تأکید به مردم جهت خرید دام های سالم از مراکز تحت نظارت دامپزشکی اعلام کرد: با هماهنگی به عمل آمده و با همکاری شهرداری زرند مکان فروش دام زنده کشتارگاه دام معرفی شده که مردم می توانند ضمن تهیه دام خود همچنین به صورت رایگان و تحت نظارت دامپزشکی اقدام به ذبح دام خود در کشتارگاه دام نمایند.

وی ضمن تأکید دوباره به رعایت مسائل بهداشت فردی جهت مصون ماندن از بیماری ها به ویژه تب کریمه کنگو از همشهریان خواست: افرادی که اقدام به ذبح دام می نمایند بایستی مجهز به کلیه لوازم حفاظت شخصی مانند دست کش، ماسک، عینک و لباس مخصوص باشند تا از تماس خون و لاشه با بدن جلوگیری بعمل آمده و همچنین لاشه دام ذبح شده بایستی به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه (یخچال) نگهداری شود تا عوامل احتمالی بیماری بویژه ویروس تب کریمه کنگو از بین رود.

لطفعلی پور در پایان اعلام کرد: اداره دامپزشکی در این ایام و در روز عید قربان دایر است و پاسخگوی همشهریان و آماده دریافت گزارشات مردمی با شماره تلفن ۳۳۴۸۹۰۱۸ می باشد.

انتهای پیام/