امام جمعه زرند:

حضور «رهبری بیدار و مردمی هوشیار» دلیل پایداری انقلاب اسلامی است

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ زرند در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار شد و امام جمعه زرند در خطبه‌های این نماز با تاکید بر اهمیت عید غدیر به عنوان سند امامت امیرالمومنین (ع) دلیل پایداری انقلاب اسلامی را حضور رهبری بیدار در صدر آن و هوشیاری مردم دانست.

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ زرند در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار شد و امام جمعه زرند در خطبه‌های این نماز با تاکید بر اهمیت عید غدیر به عنوان سند امامت امیرالمومنین (ع) دلیل پایداری انقلاب اسلامی را حضور رهبری بیدار در صدر آن و هوشیاری مردم دانست.

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” با تاکید بر اهمیت حضور مردم در صحنه، اظهارداشت: تفاوت انقلاب ما با زمان امیرالمومنین (ع) همین بیداری مردم است و مردم برای اینکه بتوانند در مسیر انقلاب باشند باید گوش به دهان ولی فقیه و رهبری داشته باشند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری، بیان داشت: شیخ فضل‌الله نوری از رهبران انقلاب مشروطه در ایران بود، مشروطه هرچند خواست مردم ایران بود اما نفوذ منافقین و غرب‌دوستان در این انقلاب باعث شد عُلما کنار گذاشته شوند که نتیجه آن برپایی حکومت رضاخانی بود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان زرند نقش عُلما و ولی فقیه در جامعه اسلامی را بسیار ممتاز و مهم دانست و بیان داشت: برخلاف انقلاب مشروطه، دلیل پایداری انقلاب اسلامی حضور رهبری بیدار در صدر این انقلاب و هوشیاری مردم است و اگر چنین باشد تمام زحمات شهدا حفظ می‌شود و این پرچم به دست صاحب اصلی آن امام عصر (عج) سپرده خواهد شد.

ابراهیمی سند امامت امیرالمومنین (ع) را عید غدیر دانست و بیان داشت: متاسفانه ما بنا به دلایل مختلفی به عید غدیر به آن اندازه که باید اهمیت نداده‌ایم ولی باید بدانیم عید غدیر و حادثه غدیر بسیار مهم است؛ ان شاالله ما بنا داریم این عید را زنده نگه داریم و بنا به فرموده پیامبر (ص) می‌خواهیم پیام این عید که معرفی ۱۲ امام (ع) است را به گوش همگان برسانیم.

وی افزود: قرار است که در روز عید غدیر امسال مراسمی در همین مصلی برگزار شود و سادات شهرستان تحت یک یک کاروان شادی به مصلی خواهند آمد و در این روز ازدواج آسان و برپایی نماز عید غدیر نیز خواهیم داشت و از مهمانان با ناهار پذیرایی خواهیم کرد که در این زمینه نیاز به کمک‌های مالی شما عزیران داریم.

امام جمعه زرند گفت: مراسم عید غدیر هم باید مانند مراسم عاشورا به صورت مردمی برگزار شود که امیدواریم با کمک‌های نقدی و نذورات شما عزیزان یک مجلس آبرومند و شاد به مناسبت عید غدیر برای مولایمان امام علی (ع) برگزار شود.

وی نفوذ دشمن در بین جامعه از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی را امری مهم دانست که باید به آن توجه ویژه شود و بیان داشت: روابط نامشروع و انحراف‌های جنسی مخالف فطرت انسان است و این موضوع در تمامی ادیان الهی زشت و ناپسند بوده است، اما متاسفانه با وجود ماهواره و نمایش سریال‌های بی‌اساس ترکی روند این مسائل که از فرهنگ بهایی می‌آیند، در جامعه افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه «قبح گناه در جامعه ریخته شده است»، افزود: نمایش فیلم و سریال‌های نامناسب از ماهواره، غیرت را از جامعه می‌گیرد و ناپاکی را در جامعه ترویج می‌دهد؛ سازندگان اصلی این سریال‌ها اسرائیلی هستند و دشمنان می‌خواهند با ساخت این فیلم‌ها بزرگی گناهانی مانند زنا و انحراف‌های جنسی را برای ما کوچک جلوه دهنده و تمام تلاش دشمن این است که جامعه ما بی‌غیرت شود و بنیان خانواده از هم پاشیده شود.

امام جمعه زرند با اشاره به به آثار سوء ناشی از مصرف مشروبات الکی در بین جوانان،‌ اظهارداشت: برخی از انحراف‌های جنسی هم که در جامعه اتفاق می‌افتد از گسترش مصرف مشروبات الکی است که خانواده‌ها باید در این زمینه بر فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برادران و خواهران من، اسلام زندگی پاک و با آرامش و آسایش را برای ما می‌خواهد، افزود: طبق روایات زناکار دچار سه عذاب دنیوی یعنی بی‌آبرویی، مرگ زودرس و دفع روزی خواهد شد و در آخرت هم حسابرسی سختی خواهد داشت.

امام جمعه زرند با تمسک به روایتی از امام صادق (ع)، اظهارداشت: خداوند روز جمعه را بر تمام روزها برتری داده است و دستور داده است روز جمعه بهشت را مانند حجله عروس زینت کنند و این پاداشی است برای نمازگزاران روز جمعه؛ در حقیقت نماز جمعه یک مسابقه است برای رسیدن به بهشت و کسانی به بهشت راه پیدا می‌کنند که بیشترین حضور را در نماز جمعه داشته باشند و خداوند روز قیامت به کسانی که به نماز جمعه اهمیت نمی‌دهند، اهمیت نخواهد داد.

حجت‌السلام ابراهیمی با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) و با تبریک این روز، بیان داشت: ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) درس‌های زیادی برای مومنین داشت که اولین درس آن سادگی است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری ازدواج باید آسان و بهنگام باشد و خانواده‌ها نباید اجازه دهند که زمان ازدواج جوانان طولانی شود.

امام جمعه زرند با اشاره به پیروزی‌های اخیر نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی، بیان داشت: بسیار خرسندیم که گفتمان مقاومت جمهوری اسلامی ایران امروز نتیجه داده است؛ یک زمان انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها می‌آمدند و هر غلطی که دلشان می‌خواست می‌کردند و کسی هم جرات اعتراض نداشت ولی امروز اقتدار جمهوری اسلامی با انهدام پهپاد آمریکایی در خلیج فارس و توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز مشخص شد.

وی افزود: پیام این اتفاق‌ها به کشورهای دیگر این است که آمریکا و انگلیس که خود نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند چطور می‌توانند از شما حمایت کنند و این درس بزرگ گفتمان مقاومت است و این افتخار بزرگ از ایستادگی ملت ایران به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به ماجرای صحبت‌های فرماندار زرند در هفته گذشته پیرامون اورژانس، بیان داشت: مسئولین اورژانس کشوری بعد از این ماجرا از تهران به زرند آمدند و مشکلات و نواقصی هم اگر وجود داشت را پیگیری و برطرف کردند که من از زحمات شبانه‌روزی پرسنل زحمت‌کش اورژانس کمال سپاس و قدردانی را دارم.

امام جمعه زرند با اشاره به وجود مشکل کم‌آبی در شهرستان زرند، خاطرنشان کرد: پایین رفتن سطح سفره‌های آب زیرزمینی و از بین رفتن چشمه‌ها و قنات‌ها در شهرستان زرند بسیار زیاد است و مصرف آب در این شهرستان نگران‌کننده است و اگر ما بخواهیم به همین منوال آب را مصرف کنیم نسل آینده در زرند آبی نخواهند داشت و زرند برای آن‌ها جایی برای زندگی نخواهد بود.

وی افزود: حجم زیادی از آب طی سال‌های زیادی در سفره‌های آب زیر زمینی ذخیره شده بود که ما طی چند سال آن‌ها را با رفتارهای نادرست خود نابود کردیم و این موضوع نشان می‌دهد که باید در مصرف آب شرب و مدیریت آب کشاورزی دقت و تدبیر بیشتری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

 

تنظیم و انتشار خبر: جواد زمانی