امام جمعه زرند تاکید کرد:

سوءاستفاده از گفتمان انقلابی‌گری، انحراف از خط امام است

امام جمعه زرند در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ که در مصلی این شهر برگزار شد، انقلابی‌گری را مهمترین گفتمان مورد تاکید امام خامنه‌ای دانست و بیان داشت: هرکس که تنها با زبان بگوید انقلابی است فردی انقلابی نیست، اما متاسفانه برخی افراد با سوءاستفاده از این گفتمان و با افراط و تفریط موجب ضربه به انقلاب می‌شوند که باید بدانید اگر چنین باشد از خط امام منحرف شده‌ایم.

امام جمعه زرند در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ که در مصلی این شهر برگزار شد، انقلابی‌گری را مهمترین گفتمان مورد تاکید امام خامنه‌ای دانست و بیان داشت: هرکس که تنها با زبان بگوید انقلابی است فردی انقلابی نیست، اما متاسفانه برخی افراد با سوءاستفاده از این گفتمان و با افراط و تفریط موجب ضربه به انقلاب می‌شوند که باید بدانید اگر چنین باشد از خط امام منحرف شده‌ایم.

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی”، با گرامیداشت چهلمین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه رسمی بعد از ولایت امام علی (ع) و با تقدیر از مسئولین ستاد نماز جمعه در برگزاری مراسم هفته نماز جمعه در زرند، اظهارداشت: نماز جمعه بسیار مهم است و این دستگاه را خدا درست کرده است و مربوط به پیامبر است، مربوط به امامت و ولایت است؛ وقتی امام حق در جامعه باشد او باید نماز جمعه را برپا کند و کسی که از سوی امام اِذن ندارد نمی‌تواند نماز جمعه را برگزار کند.

وی افزود: این اِذن می‌تواند بدون واسطه از سوی امام معصوم باشد و یا با واسطه از سوی ولی فقیه باشد؛ بنابراین این جایگاه از قداست برخوردار است و این قداست به صورت صریح در قران وجود دارد که می‌گوید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاهِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ…»، یعنی نماز جمعه ذکر خداست و ذکر خدا از قداست برخوردار است و خطبه‌های نماز جمعه هم به عنوان دو رکعت نماز در نظر گرفته می‌شود، که این موضوع ارزش این دستگاه را نشان می‌دهد.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت توجه به امام جمعه در زمان بیان خطبه‌های نماز جمعه، اظهارداشت: عبادت نماز جمعه هیچ جایگزینی ندارد و روز قیامت وقتی مردم را به پیشگاه خداوند می‌آورند کسی از همه جلوتر است که در پرونده‌اش بیش‌ترین حضور در نماز جمعه را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در زرند بیان داشت: برخی از افراد اشتباه می‌کنند که بخاطر مسائل جناحی، خود را از این فیض عُظما محروم می‌کند، و این یک خسارت محض است که جبران هم ندارد؛ پس تصمیم بگیریم که هر هفته هم خودمان در نماز جمعه حضور پیدا کنیم و هم اطرافیانمان را برای حضور باشکوه در این مراسم تشویق کنیم.

وی مردم را جزء ارکان اصلی نماز جمعه دانست و بیان داشت: شما نمازگزاران قیمت دارید و حضورتان قیمتی است؛ لحظه‌ای که وارد می‌شوید ملائکه اسم شما را می‌نویسند، و اگر روزی به دلیل بیماری و خدایی نکرده مرگ در نماز جمعه حضور نداشته باشید، ملائکه برای شما دعا خیر می‌کنند.

وی با اشاره با دیدار نمایندگان حماس با مقام معظم رهبری در تهران، اظهارداشت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که «موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد»، و وقوع این رویداد را با وقوع انقلاب اسلامی در زمانی که کسی به آن باور نداشت، مقایسه کرد و فرمودند که آزادی فلسطین با مقاومت به وقوع خواهد پیوست.

ابراهیمی با اشاره به ضعف‌های آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی بیان داشت: در گذشته ما در مقابل آمریکا بسیار ضعیف بودیم و به لطف انقلاب اسلامی است که اکنون در مقابل حرکات غیرقانونی آمریکا مقابله می‌کنیم و پهپاد آن‌ها را نابود کردیم، بدون اینکه بتوانند کوچکترین کاری را در مقابل ما انجام دهند.

امام جمعه زرند آینده بسیار درخشانی را برای جمهوری اسلامی پیش‌بینی کرد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی از درون بسیار قدرتمند شده است، ولی مشکلی که اکنون در کشور ما وجود دارد و سال‌ها با آن درگیر بوده‌ایم مشکل اقتصادی است؛ اما خوشبختانه اکنون آرامش و ثبات خوبی در کشور برقرار است و مشکلات اقتصادی مربوط به ارز تا حدود زیادی مدیریت شده است.

وی تاکید ولایت فقیه در حمایت ائمه جمعه از جوانان انقلابی را وظیفه خود و دیگر ائمه جمعه دانست و بیان داشت: امروز برای حل مشکلات کشور باید این پرچم بر دوش جوانان گذاشته شود، جوانان مومن و متدین، یعنی همان جوانانی که این موشک‌ها و پهپادها را ساخته‌اند، همان جوانانی که ما را در زمینه هسته‌ای قدرتمند کردند.

وی افزود: اما آیا واقعاً هر کس که بگوید من انقلابی هستم، انقلابی است؟ آیا معیاری برای این موضوع نداریم؟ ما از اینگونه ناجوانمردی‌ها زیاد دیده‌ایم. در زمان شهادت و بعد از شهادت امام حسین (ع)، بنی عباس شعار خود را حمایت از اهلبیت (ع) مطرح می‌کردند اما به اسم اهلبیت (ع) به میدان آمدند ولی بیشترین ظلم را به اهلبیت (ع) کردند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اکنون هم ما از اینگونه موضع‌ها زیاد داریم؛ برخی خود را «خط امامی» معرفی می‌کند اما وقتی نگاه می‌کنیم، تنها چیزی که نیست، خط امامی بودن است! زیرا خط امامی به کسی گفته می‌شود که پیرو جانشین امام و رهبری حضرت امام خامنه‌ای باشد.

امام جمعه زرند با تاکید بر اهمیت دوری از نفاق در جامعه اظهارداشت: طرف می‌گوید من اصولگرا هستم ولی وقتی سابقه فرد را نگاه می‌کنیم غیر از شکست بر جریان حق هیچ هنر دیگری نداشته است. افرادی هم می‌گویند من اصلاح‌طلب هستند، خوب کلمه اصلاح یک کلمه مقدس است، اما وقتی باطن قصه را نگاه می‌کنیم، افساد است. این افراد از این کلماتِ قشنگ استفاده می‌کنند و خود را وابسته به گروه خاصی می‌دانند تا بتوانند به پستی برسند.

وی با اشاره به گفتمان انقلابی‌گری مورد تاکید مقام معظم رهبری، بیان داشت: حضرت آقا الگوی انقلابی‌گری را امام (ره) و شهدا می‌دانند. بنابراین این ابرگفتمان را نباید برخی به اسم خود بدانند و با افراط و تفریط موجب ضربه زدن به انقلاب شوند. متاسفانه برخی خود را انقلابی می‌دانند و هر کس مخالف نظر آن‌ها باشد را ضدانقلاب می‌دانند.

ابراهیمی با بیان اینکه فرد انقلابی باید بصیر باشد، اظهارداشت: اگر به نام عدالت‌خواهی و انقلابی‌گری اخلاق را زیر پای بگذاریم ضرر کرده‌ایم و از خط امام منحرف شده‌ایم؛ اگر به نام عدالتخواهی و انقلابی‌گری به برادران خودمان و به مردم مومنی که تنها از لحاظ فکری با ما مخالف هستند اما به اصل نظام اعتقاد دارند اهانت کردیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابی‌گری امنیت را از بخشی از افراد جامعه صلب کنیم از خط امام منحرف شده‌ایم.

وی در پایان گفت: حرف من این است که نگذاریم عده‌ای از این از این «گفتمان اعظیم انقلابی‌گری» که عامل نجات کشور است سوءاستفاده کنند و ما نباید بگذاریم که چنین اتفاقی بیافتد.

انتهای پیام/