راه اندازی ایستگاه هواشناسی تمام اتوماتیک در زرند

فرماندار شهرستان زرند در دیدار با مدیر کل هواشناسی استان کرمان و رئیس اداره هواشناسی زرند از احداث ایستگاه هواشناسی تمام اتوماتیک در زرند خبر داد.

فرماندار شهرستان زرند در دیدار با مدیر کل هواشناسی استان کرمان و رئیس اداره هواشناسی زرند از احداث ایستگاه هواشناسی تمام اتوماتیک در زرند خبر داد.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، “علی صادق زاده” در این نشست با اشاره به امکانات موجود و تخصیص بودجه و افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات سالجاری شهرستان زرند، بیان کرد: برای احداث ایستگاه تمام اتوماتیک هواشناسی زرند در اعتبارات امسال مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته وتمام تلاش ما بر این است که اعتبارات مدنظر صد درصد تخصیص یابد.

وی افزود: با همکاری فرمانداری و اداره کل هواشناسی استان، خدمات هواشناسی بتواند در مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه موثر واقع شود.

تورج جدیدی مدیر کل هواشناسی استان کرمان اظهارداشت: با توجه به شرایط ویژه شهرستان زرند از لحاظ مناطق کوهستانی وکویری، تمام تلاش مجموعه هواشناسی استان بر این است که با امکانات موجود بیشترین خدمات را به دستگاه های اجرایی شهرستان، کشاورزان و عموم مردم ارائه نماید.

وی تصریح کرد: شهرستان زرند با مساحتی حدود ۴۳۳ هزار و ۷۲۸ کیلومتر مربع با تفاوت ارتفاع بیش از ۹۰۰ متر(سیریز هزار و ۳۸۰ متر و حتکن با ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متر) دارای تنوع اقلیمی وسیعی از منطقه را دارا می باشد.

جدیدی ادامه داد: لازمه مدیریت کلان این منطقه داشتن اطلاعات اقلیمی دقیق به جهت بسیاری از پیشگیریها اعم از خسارت، آفات، بیماریها، مبارزه با سرمازدگیها وگرم بادها می باشد که لازمه آن احداث ایستگاه تمام خودکار در شهرستان وبیشتر مناطق دارای تنوع اقلیمی می باشد.

انتهای پیام/