رئیس دادگستری زرند خبر داد:

بازگشت ۶۵۰ هکتار از اراضی ملی به اداره منابع طبیعی در زرند

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با قاطعیت شورای پ حفظ حقوق بیت المال شهرستان، شاهد بازگشت ۶۵۰ هکتار از اراضی ملی به اداره منابع طبیعی بوده ایم.

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با قاطعیت شورای پ حفظ حقوق بیت المال شهرستان، شاهد بازگشت ۶۵۰ هکتار از اراضی ملی به اداره منابع طبیعی بوده ایم.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام و المسلمین “محمود محمدی” در تشریح عملکرد یک ساله دادگستری زرند، اظهار داشت: طی یک سال گذشته از ۵۱ هکتار از اراضی ملی در شهرستان زرند رفع تصرف شده است.

این مقام قضائی عنوان کرد: همچنین طی یک سال گذشته از ۵ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه ها رفع تصرف و ۲۷ حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه و ۲ دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف شده است.

وی گفت: از نظر مقابله با زمین خواری بنظر می رسد با توجه به حساسیت این حوزه به این موضوع راه انجام این جرم در شهرستان زرند مسدود گردیده است. همچنین برخی پرونده های اراضی ملی که طی سالیان متمادی با وجود صدور حکم به جهات مختلف اجرا نگردیده بود ضمن ملاحظه مردم اجرا گردیده است .

وی عنوان کرد: در سال گذشته تعداد ۱۳ هزار و ۴۰ فقره پرونده وارد دادگستری شهرستان زرند گردیده که از این تعداد ۸ هزار و ۸۰۰ پرونده مربوط به دادسرا و تعداد ۴ هزار و ۲۴۰ پرونده مربوط به دادگاه می باشد و در مقابل تعداد ۱۳ هزار و ۳۳۱ پرونده مختومه گردیده است.

وی افزود: بیشترین آمار خواسته در سال گذشته مربوط به مطالبه، الزام به تمکین و طلاق بوده و بیشترین آمار جرائم مربوط به سرقت،  ضرب و جرح، ایراد صدمه بر اثر تصادف رانندگی بوده است.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: بحمدالله در این حوزه قضائی جرائمی مانند سوداگری و ایراد خسارت به اموال عمومی کمتر مشاهده می گردد و چنانچه پرونده ای تشکیل شده باشد به جهت عدم آگاهی متخلف از قانون می باشد.

وی در پایان از تشکیل کارگروه های ویژه جهت تحدید حدود اراضی ملی، حریم و محدوده شهرها و روستاها در سطح شهرستان، تشکیل کارگروه ویژه تعیین تکلیف اراضی کشاورزی و زمین های بایر و … ، تحدید حدود معادن سطح شهرستان و جلوگیری از تصرفات و تخریب بی رویه اراضی ملی و تشکیل کارگروه ویژه تعیین تکلیف منازل ساخته شده توسط دولت (بنیاد مسکن) در روستاها، که بلاصاحب رها شده اند، در زرند خبر داد.

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده