همزمان با سراسر کشور/

انتخابات نظام پرستاری زرند و کوهبنان برگزار شد

پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری در ۱۴۷ شهرستان کشور با حضور ۳ هزار و ۳۵۰ کاندیدا برگزار شد.

پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری در ۱۴۷ شهرستان کشور با حضور ۳ هزار و ۳۵۰ کاندیدا برگزار شد.

صدای زرند: این انتخابات جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ همزمان با دیگر نقاط کشور در شهرستان زرند نیز برگزار شد.

در این دوره از انتخابات، ۵۴ درصد کاندیداها را بانوان و ۴۶ درصد را آقایان تشکیل می دادند.

انتخابات نظام پرستاری شهرستانهای زرند و کوهبنان، با داشتن یک حوزه ثابت در دانشکده پرستاری و چند صندوق سیار از ساعت ۰۸:۰۰ صبح ۲۱ تیرماه آغاز و تا ساعت ۱۶:۰۰ ادامه داشت.

“بتول لطفعلی پور” مدیر پرستاری بیمارستان سینا زرند و از اعضا هیئت اجرایی این انتخابات در رابطه با فرایند انتخابات نظام پرستاری شهرستان زرند و کوهبنان بیان داشت: آغاز ثبت نام اسامی کاندیداها مانند سراسر کشور از تاریخ ۱ تیر ماه بود و به مدت ۱۰ روز ادامه داشت و بعد از پایان مهلت ثبت نام سه نفر به عنوان هیات نظارت صلاحیت کاندیداها را تایید و از طریق دادگستری، ثبت احوال و وزارت اطلاعات پیشینه افراد چک شد که خوشبختانه تمام ۲۰ نفر کاندیدای ما تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: از بین این ۲۰ نفر، ۱۷ نفر پرستار و ۳ نفر بهیار هستند که از بین آنها ۸ پرستار و ۱ بهیار برای هیات مدیره نظام پرستاری زرند و کوهبنان انتخاب می شوند.

وی همچنین در مورد صندوق های اخذ رای بیان داشت: صندوق ثابت از ساعت ۰۸:۰۰ صبح الی ۱۶:۰۰ عصر در مکان دانشکده پرستاری مستقر بوده و با توجه به ضوابط و قوانین از واجدین شرایط، رای اخذ شده و یک صندوق رای هم از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۰۹:۰۰ صبح در بیمارستان امام علی و سینا مستقر بوده که نزدیک ۱۰۰ رای از همکاران شیفت صبح و شب اخذ کرده است و مجدد از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۵:۰۰ یک صندوق برای بیمارستان امام علی و از ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۰۰ یک صندوق رای برای بیمارستان سینا مستقر شد.

مدیر پرستاری بیمارستان سینا افزود: همچنین یک صندوق سیار از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۵:۰۰ برای شهرستان کوهبنان و یکی هم برای پابدانا (کیانشهر) ارسال شده تا شاهد حضور حداکثر همکارانی که تمایل دارند رای خود را ثبت کنند، باشیم.

لطفعلی پور همچنین با بیان اینکه تمامی افراد دارای کارت نظام پرستاری واجد شرایط رای دهی می باشند و الزامی بر تمدید کردن کارت نمی باشد، گفت: در سطح شهرستان زرند ۵۷۴ نفر از پرستارها، هوشبرها، تکنیسین های اتاق عمل، بهیاران و فوریت های پزشکی واجد شرایط رای دهی بودند.

لازم به توضیح است که نظام پرستاری یک سازمان صنفی و دارای هویت حقوقی می باشد که از سال ۱۳۸۳ تاسیس و دارای بیش از ۲۰۰ هزار عضو می باشد که اصلی ترین وظیفه آن دفاع از حقوق پرستاران است.

به گزارش صدای زرند، پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری زرند و کوهبنان همزمان با سراسر کشور برگزار شد و بر اساس آرای ماخوذه، اعضای ۹ نفره منتخب هیات مدیره سازمان نظام پرستاری زرند و کوهبنان سید علی نوبهار، فرخنده آذرشا، ملیحه مولایی، سیدجواد حسینی، علی حسن زاده، علی سلطانی، ام البنین ضیاالدینی، طیبه قاسم پور و عماد حاج حیدری به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب شدند و اعظم سلطانی، زهرا احمدی و عبدالحسین سلمانی نژاد به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام/

خبرنگار: امیرعلی حبیبی *** انتشار دهنده : میثم رضازاده