شهروندان زرندی نسبت کاهش آسیب های اجتماعی آستین بالا زده اند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند بر ضرورت استفاده از ظرفیت های نهاد های مردمی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت:شهروندان زرندی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم ، ترویج فرهنگ صلح وسازش و حمایت از معتادین بهبود یافته و زندانیان آزاد شده با دستگاه قضائی همکاری سازنده ای می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند بر ضرورت استفاده از ظرفیت های نهاد های مردمی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت:شهروندان زرندی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، ترویج فرهنگ صلح وسازش و حمایت از معتادین بهبود یافته و زندانیان آزاد شده با دستگاه قضائی همکاری سازنده ای می کنند

به گزارش صدای زرند، “سید مهدی قویدل” در همایش مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج (ماهر) که با حضور ۱۴۰ نفر از نخبگان،اساتید دانشگاه،روحانیون و فرهیختگان زرندی برگزار گردید، اظهار داشت: مدیریت قضائی شهرستان با تقسیم شهر به ۶ منطقه ،تلاش می کند حتی المقدور از تشکیل پرونده در مراجع قضائی جلوگیری کند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت خود مردم و مساجد در زمینه صلح وسازش تاکید کرد و خواستار همکاری و همراهی نخبگان و فرهیختگان عضو این مجمع در این رابطه شد.

وی افزود: مسئولان قضائی به صورت مستمر هر ۱۵ روز در بین هیات امناء مساجد شهر حاضر می شوند و از اهالی مسجد،امام جماعت درخواست می کنیم نسبت به حل آسیب های اجتماعی محله خود حساس باشند و حتی المقدور چتر حمایتی مالی و معنوی خود را بر روی سر افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و یا گرفتار اعتیاد و سایر جرائم شده اند بگسترانند.

قویدل، دادستان زرند بعنوان رئیس مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج در زرند عنوان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی، حمایت از رونق تولید و اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری، کاهش مشکلات و معضلات اقتصادی به ویژه وضعیت بازار از اولویت های این مرکز است.

وی افزود: نخبگان زرندی در قالب ۷ کارگروه ۲۰ نفره در این مرکز حضور دارند و در زمینه کاهش جرائم و آسیب ها و همچنین کاهش ورودی پرونده به دادگستری به ویژه در چهار محور: فضای مجازی، آسیب های اجتماعی، مشکلات اقتصادی و معضلات و فساد اداری فعالیت خواهند نمود.

وی خاطرنشان ساخت: در گام دوم انقلاب و افق های پیش رو و خط مشی مجمع در سال ۹۸ و در جهت هم افزایی و همگرایی با شورای پیشگیری از وقوع جرم و بهره مندی از نقطه نظرات فرهیختگان و نخبگان عضو کارگروه ها اقدام خواهیم کرد.

دادستان زرند به اولویت های شورای پیشگیری از وقوع جرم در پنج موضوع فضای مجازی کاهش سرقت، کاهش انواع خشونت، کاهش طلاق، و اعتیاد به مصرف مواد مخدر و الکل اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز مطالبی مطرح و با تبیین و تشریح وظایف کارگروه ها خواستار همگرایی و هم پوشانی مجمع با شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هستیم.

شهروندان زرندی نسبت کاهش آسیب های اجتماعی آستین بالا زده اند

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده