نیاز سنگ آهن جلال آباد زرند به جذب نیروی متخصص بومی

قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد زرند ایرانیان با بیان اینکه در حال حاضر در سنگ آهن جلال آباد کمبود نیرو داریم، اظهارداشت: باید بتوانیم نیروی متخصص بومی جذب کنیم.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد زرند ایرانیان با بیان اینکه در حال حاضر در سنگ آهن جلال آباد کمبود نیرو داریم، گفت: باید بتوانیم نیروی متخصص بومی جذب کنیم.

به گزارش صدای زرند، “علی صدیقی فر” در نشستی که سرپرست فرمانداری، دادستان، رئیس دادگستری و تنی چند از مسئولین شهرستان زرند در آن حضور داشتند، اظهارداشت: ماهانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان در سنگ آهن جلال آباد صرف می شود.

وی با اعلام اینکه معدن سنگ آهن جلال آباد از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر خللی در روند کاری آن پیش آید با مشکلات زیادی روبرو می شویم، گفت: ما از لحاظ ماشین آلات مشکلی نداریم و در حال حاضر نیاز به نیروی متخصص داریم و باید بتوانیم نیروهای متخصص بومی جذب شوند.

قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد زرند ایرانیان بیان داشت: ما در حال حاضر در کارخانه کک سازی شماره ۱ و معدن سنگ آهن جلال آباد مشکلی نداریم، و با صحبت هایی که با شهردار شهر زرند داشتیم قرار بر این شد که ۴۰۰ نیروی این ارگان با ما همکاری کنند که اگر این کار انجام شود بسیاری از مشکلات ما رفع خواهد شد.

صدیقی فر تصریح داشت: نیروهایی که می خواهند جذب شوند باید گواهینامه پایه یک داشته باشند و درگیر اعتیاد نباشند و اولویت ما فقط و فقط افراد بومی است.

وی در زمینه آموزش به نیروهای بومی اظهارداشت: برای کسانی که ظرفیت یادگیری دارند روند یادگیری سخت نیست اما فرد نباید حاشیه دار باشد تا مجموعه بتواند آن نیرو را جذب کند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۴۰ نفر که گواهینامه پایه دارند شناسایی شده اند که این افراد می توانند به عنوان اپراتور فعالیت کنند اما قریب ۸۰ نفر به عنوان اپراتور و تعدادی نیروی تعمیراتی و… در متجمع سنگ آهن جلال آباد نیاز داریم که باید جذب کنیم.

وی گفت: ظرفیت استخراج ما در حال حاضر ۷۰ هزار تن است و می خواهیم آن را به ۱۴۰ هزار تن برسانیم.

وی ابراز داشت: ما عهد بستیم هیچ نیرویی را اخراج نکنیم و کسانی که سابقه بیمه ای در مجموعه ما دارند را نگه داریم و نیروهای مورد نیاز خود را از بین این افراد تامین کنیم.

“علی صادق زاده” سرپرست فرمانداری زرند نیز در این نشست با اشاره به اینکه از روزی که کلنگ متجمع سنگ آهن جلال آباد به زمین خورده است بنده در جریان تمام کارهای این مجموعه بوده ام، بیان داشت: ما در گذشته چیزی نمی دیدیم ولی الان این عظمت و جوانان زیادی که جذب این صنایع شده اند را خوب می بینیم.

وی با اشاره به حمایت شورای تأمین از فعالیت های صنعتی در شهرستان، اظهارداشت: ما مجموعه های صنعتی را مانند فرزندان خودمان می دانیم و اگر این مجموعه ها به تولید برسند بسیاری از آسیب های اجتماعی و مشکلات مردم رفع می شوند.

وی با اعلام اینکه در رویکرد جدید ما هم می خواهیم کنار شما باشیم و هم می خواهیم شفاف سازی باشد، ابرازکرد: گزارش های پیشرفت فولاد باید هر روز برای شورای تأمین آورده شود و در جذب نیروها نیز شورای تأمین باید اطلاع کافی داشته باشد.

وی افزود: ما باید مردم را نسبت به نظام امیدوار کنیم و از برخوردهای قهرآمیز جلوگیری کنیم و در این مسیر همه باید هماهنگ حرکت کنیم.

وی بیان داشت: پروژه فاضلاب شهری زرند پروژه بسیار بزرگی است که برای افتتاح این پروژه معاون رئیس جمهور و یا حتی خود وزیر باید در شهرستان زرند حضور پیدا کنند.

 

IMG 0775

IMG 0776

IMG 0777

 

انتهای پیام/