معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی زندان‌های کرمان

رییس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان کرمان گفت: مسابقات قرآنی مددجویان مرد زندان‌های سراسر استان باحضور ۸۴ نفر از مددجویان قرآنی مرد در زندان مرکزی کرمان برگزار و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

رییس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان کرمان گفت: مسابقات قرآنی مددجویان مرد زندان‌های سراسر استان باحضور ۸۴ نفر از مددجویان قرآنی مرد در زندان مرکزی کرمان برگزار و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای زرند، “نیک نام” رییس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان کرمان گفت: درمسابقات قرآن مددجویان مرد و بین بزرگسالان در ۱۱ رشته و کانون اصلاح و تربیت هم در ۶ رشته باهم به رقابت پرداختند.

وی افزود: با حضور هیات داوران در مجموع زندان مرکزی کرمان مقام اول، زندان زرند مقام دوم، زندان‌های کهنوج و جیرفت مشترکا مقام سوم، زندان رفسنجان مقام چهارم، سیرجان و بم هم مقام پنجم را به خود اختصاص دادند.

نیک نام در ادامه با تاکید بر گرایش و تلاوت قرآن درزندگی اظهار داشت: اگر به سمت و سوی قران گرایش پیداکرده و زندگی روزمره خود در سایه آیات و روایات قرآنی باشد و به آن تمسک داشته باشند زندگی سراسر خیر و برکت خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: اگر همه ما از قرآن الگو برداری کنیم و مددجویان زندان بتوانند به سمت و سوی قرآن آیند وسایر مددجویان دیگر را نیز به سمت قرآن سوق دهند در زندگی دنیوی و اخروی پاداش زیادی دارند و قرآن کتاب آسمانی نجات روز قیامت است.

رییس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان اظهار کرد:قرآن سخن خداوند و سپری در برابر شیطان است.

نیک نام گفت: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است.

وی بیان کرد: قرآن کلیات برنامه‌های زندگی بشر است که اگر خوب از این کتاب شریف و برنامه‌های آن در زندگی خود استفاده کنیم قطعا محیطی سرشار از صفا و صمیمیت خواهیم داشت که هم سعادت دنیوی را کسب خواهیم نمود و هم به سعادت اخروی که هدف نهایی همه ماست خواهیم رسید.

نیک نام افزود: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است که این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می‌گیرد، اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است. چنان که اقبال لاهوری گفته است: «اگر می‌خواهی خدا با تو سخن بگوید، قرآن بخوان».

این ویژگی به طور کامل، تنها برای قرآن مجید باقی مانده است و هیچ کتاب آسمانی دیگر، چنین جایگاهی ندارد.

در پایان مراسم اختتامیه از برگزیدگان قرآنی مددجویان مرد زندان‌های استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان *** انتشار دهنده : میثم رضازاده