نایب رییس کمیسیون انرژی:

مطالبات صنعت برق باید پرداخت شود/نیروهای ستادی در سایه کولر نمی توانند برای شهرستان ها تصمیم گیری کنند

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طلب صنعت برق از دولت باید پرداخت شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طلب صنعت برق از دولت باید پرداخت شود.

به گزارش صدای زرند، “حسین امیری خامکانی” در نشست مشترک برخی از مسوولان وزارت نیرو با مسوولان نیروگاه تولید برق زرند در زرند افزود: بنده ۱۲ سال در کمیسیون انرژی هستم و از نزدیک شاهد صنعت برق بوده ام و این صنعت افت و خیزهای زیادی را پشت سر گذاشته است.

امیری خامکانی با بیان اینکه برق صنعتی است که امروز شاید قبل از آب مایع حیات است افزود: سالهاست که آب شرب و کشاورزی را از اعماق زمین بیرون می آوریم که این نیاز به برق دارد و زندگی مردم وابسته به برق است.

امیری ابراز کرد: برخی از مطالباتی که این صنعت از دولت دارد باید پرداخته شود و احکامی که صادر می‌شود نیز هزینه‌هایی را بر این صنعت می گذارد که ما این را درک کرده ایم و باید این فشار کمتر شود‌.

نایب رییس کمیسیون انرژی با اشاره به بخش انرژی های پاک و تجدیدپذیر بیان کرد: مجلس به این بخش ورود کرده و به وزارت نیرو کمک می کند تا به این سمت برویم.

وی خاطرنشان کرد: با تمام توان صنعت برق را درک می‌کنیم و با تلاش دولت و وزارت نیرو امیدواریم این صنعت بتواند روز به روز پر رونق تر و پایدارتر شود.

وی با اشاره به این که خاموشی های سال قبل تلنگری برای ما بود ابراز کرد: امیدواریم این تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

وی بیان کرد: نیروگاه ۶۰ مگاواتی زرند با قدمت ۴۶ ساله و راندمان ۲۷ درصد کارنامه خوبی دارد اما باید تلاش شود تا راندمان بیشتر و مصرف سوخت و آب را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: نیروهای این نیروگاه باید حفظ شوند و از توانایی آنها استفاده شود و مطالبات آنها نیز تامین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم انتظار دارند که تعدادی نیروی جدید در نیروگاه در حال ساخت جذب شود و فنی حرفه ای شهرستان نیز این آمادگی را دارد تا آموزش های مرتبط داده شود تا نیروهای بومی جذب شوند.

رئیس مجمع نمایندگان با گلایه از تصمیم گیری ها در پایتخت افزود: در همه بخشها نیروهای ستادی که در ستاد می نشینند و در سایه کولر هستند و تصویر زیبایی از پایتخت می بینند نمی‌توانند برای واحدهایی که با جان و دل تلاش می کنند تصمیم بگیرند بلکه باید بیایند و از نزدیک ببینند.

وی اضافه کرد: به طور مثال طرح جامع شهری شهر زرند در جلسه ای در وزارت راه و شهرسازی رد شده بود اما گفتیم نیاز به بازدید میدانی در محل توسط خود ستادی ها دارد که معاون وزیر راه و شهرسازی به شهر زرند سفر کرد و طرح جامع شهر زرند را در همین شهرستان تصویب کرد.لذا خواهشمندیم کارشناسان به شهرستان سفر کنند و از نزدیک مشاهده کنند ضمن اینکه کارشناسان بومی نیز تجربه دارند و هم باید به آنها اعتماد کرد و هم از توان آنها استفاده کرد.

امیری تأکید کرد: نیروگاه ۶۰ مگاواتی زرند در سال اول نمایندگی بنده دچار مشکل شد اما در این مدت همیشه کمک داده ایم که نیروگاه سرپا بماند و می‌خواهیم نیروگاه جدید هم زودتر به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی پست برق نیز آغاز شود.

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده