فرماندار زرند خبر داد:

خسارت ۶۰ میلیارد تومانی سیل به زرند

میزان خسارت سیلاب های اخیر شهرستان زرند بالغ بر ۶۰میلیارد تومان برآورد گردید.

میزان خسارت سیلاب های اخیر شهرستان زرند بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برآورد گردید.

“حبیب الله خنجری” فرماندار زرند در گفتگو با صدای زرند، ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مدیران اجرایی شهرستان درمدیریت بحران وقوع بارش ها و سیلاب های اخیر، میزان خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی، اراضی کشاورزی و مسکن شهری و روستایی را بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعلام نمود.

رئیس ستاد بحران شهرستان زرند با اعلام این خبر افزود: عمده خسارت ها به بخش های کشاورزی و زیرساختهای شهری زرند ، ریحان شهر، یزدان شهر و خانوک بوده است.

فرماندار زرند اظهارداشت : ۴۵ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است و متاسفانه حدود۲۵ درصد از اراضی کشاورزی این شهرستان بر اثر سیلاب آسیب جدی دیده اند.

وی خسارت به زیرساختهای شهری زرند را ۶ میلیارد تومان، ریحان شهر۵۰۰میلیون تومان ، خانوک ۵۰۰ میلیون تومان و یزدان شهر۴ میلیارد تومان اعلام نمود.

خنجری همچنین به خسارت وارده در حوزه راه اشاره نمود و گفت: به ۳۰ درصد از راههای اصلی و همچنین ۷۰ درصد جاده های روستایی و بین مزارع این شهرستان به میزان ۲ میلیارد و۸۳۰ میلیون تومان خسارت وارده شده است.

وی بیان داشت: میزان خسارت به شبکه های آبرسانی شهری و روستایی و تاسیسات مخابرات و برق شهرستان در مجموع ۵ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان می باشد.

فرماندار زرند یاد آورشد: خوشبختانه با برنامه ریزی و اقدمات پیشگیرانه که در سطح شهرستان صورت گرفت، خسارت ناشی از سیلاب به حداقل ممکن رسیده است.

وی تصریح کرد: خسارات سیلاب ۲۵ فروردین به تنهایی ۱۷ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان بوده است و سیلاب های پنجم، هفتم، نوزدهم، و بیستم فروردین نیز خسارتی بالغ بر ۴۳ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان به دنبال داشت .

خنجری کل میزان بارندگی سال زراعی جاری را ۱۰۳میلیمتر اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع : روابط عمومی فرمانداری زرند *** انتشار دهنده : میثم رضازاده