امام جمعه زرند:

معتکف شدن مانند شارژ مجدد انسان است

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه زرند با حضور همیشگی و پرشور مردم ولایی زرند به امامت حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه زرند با حضور همیشگی و پرشور مردم ولایی زرند به امامت حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، امام جمعه زرند با تبریک پیشاپیش عید باستانی نوروز بیان داشت: عید نوروز آیینی مربوط به قبل از اسلام است که اسلام فقط این روز را تایید کرده است و اسلام نیز معتقد است که هر روز که در آن گناهی نباشد عید است.

حجت الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” افزود: برخی از رفتارهای ما هیچ نشانی از مهدوی بودن ما ندارد اما امیدوارم آغاز سال جدید دلیلی باشد برای تبدیل احوال ما به بهترین احوال ها.

وی گفت: انسان برای شناخت اسلام ابتدا باید رسول خدا را بشناسد و اگر انسان رسول را نشناسد جانشین رسول و حجت را هم نمی شناسد و کسی که حجت را نشناسند جانشین او در زمان غیبت را هم نمی شناسد.

وی افزود: برای همین است که ما همیشه در پایان نماز جمعه دعای “اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینى” را می خوانیم.

ابراهیمی گفت: یکی از مشکلات ما در جامعه کنونی صدق الحدیث است و این یعنی راستگویی در جامعه کم شده است.

امام جمعه زرند گفت: زبان انسان جِرم الصغیر است اما جُرم هایی که از طریق آن ایجاد شود می تواند خیلی بزرگ باشد و بسیاری از گناهان کبیره مانند دروغ، تهمت، قسم ناحق و… همه از طریق زبان حادث می شوند که این نشان می دهد انسان باید بتواند زبان خود را کنترل کند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف و اهمیت و ارزش آن برای انسان، بیان داشت: خداوند به حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل امر کرد تا خانه کعبه را تمیز و پاکیزه و آماده برای معکتفین کنند که این دستور خداوند جایگاه بالایی اعتکاف را در دین مبین اسلام نشان می دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرند با بیان اینکه سه روز اعتکاف انسان را شارژ مجدد می کند، اظهارداشت: برای اینکه انسان خود را تغییر بدهد کار فوق العاده مشکلی است اما به راحتی با سه روز اعتکاف و به خانه خدا آمدن این موضوع امکان پذیر است و اگر انسان با خلوص نیت در این مراسم شرکت کند تاثیر زیادی بر او خواهد داشت.

ابراهیمی گفت: یک زمانی خواهد رسید که انسان دیگر توان انجام بسیاری از کارها را ندارد پس تا توان دارید از این توان استفاده کنید و از ایام اعتکاف بهره مند شوید.

امام جمعه زرند با اشاره به سفر ریاست جمهوری به کشور عراق و اهمیت آن اظهارداشت: دشمنان می خواستند ما را در خاورمیانه منزوی کنند و آمریکایی ها عراق و عربستان را گرفته بودند اما همیشه در آن منزوی بودند و حضور رییس جمهوری در عراق و استقبال از تیم ایرانی نشان از اقتدار ایران است.

وی افزود: این اقتدار همه از برکت اسلام و نظام اسلامی و برکت حضور ولایت و سردار بزرگ نظام اسلام حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: این روزها مقام معظم رهبری بالاترین نشان نظامی را به حاج قاسم سلیمانی اهدا کرد و این یعنی احترام و تجلیل از همه افرادی که برای این نظام زحمت می کشند و نیز احترام به تمام شهدای مدافع حرم از جمله شهید علی عظیمی به عنوان تنها شهید مدافع حرم در زرند، که در این مسیر جان خود را نثار کردند، است.

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده