فرماندار زرند:

شهرستان زرند آمادگی کامل جهت پذیرایی از مسافران نوروزی را دارد

حبیب الله خنجری فرماندار زرند در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی با بیان این مطلب گفت: شهرستان زرند از جاذبه های بی نظیر فرهنگی، و تاریخی متعددی برخوردار است و این شهرستان با آب و هوای معتدل و وجود مناطق خوش آب و هوای کوهستانی و محیطی مصفا و پاکیزه من جمله روستاهای سرتخت، بادیز، جرجافک، حتکن، سربنان، دشتخاک و وجود آثار تاریخی از جمله مسجد حسینیه قلعه، برج زرندوییه، چهار برج یزدانشهر، از زیباترین شهرهای استان کرمان میباشد.

حبیب الله خنجری فرماندار زرند در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی با بیان این مطلب گفت: شهرستان زرند از جاذبه های بی نظیر فرهنگی، و تاریخی متعددی برخوردار است و این شهرستان با آب و هوای معتدل و وجود مناطق خوش آب و هوای کوهستانی و محیطی مصفا و پاکیزه من جمله روستاهای سرتخت، بادیز، جرجافک، حتکن، سربنان، دشتخاک و وجود آثار تاریخی از جمله مسجد حسینیه قلعه، برج زرندوییه، چهار برج یزدانشهر، از زیباترین شهرهای استان کرمان میباشد.

به گزارش صدای زرند، فرماندار زرند به اعضای کارگروه خدمات سفر توصیه کرد از ظرفیت نوروز و مسافرت های نوروزی برای معرفی ظرفیتهای شهرستان استفاده کنند.

در این جلسه وظایف کمیته های نوروزی شهرستان مشخص شد و تمهیدات لازم جهت استقبال از مسافران نوروزی اندیشیده شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند نیز، سفرهای نوروزی را نشان شادابی و سر زندگی ایرانیان دانست و خواستار تلاش فراگیر دستگاههای شهرستان برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی شد.

صادق زاده با اشاره به آغاز نهضت گردشگری شهرستان گفت: در چند ساله اخیر گام‌های بزرگی در این صنعت برداشته شده و افزایش چشمگیر گردشگران در شهرستان نشان دهنده ی پویایی این صنعت است.

معاون فرماندار زرند، افزود: فرصتهای بیشماری در گردشگری وجود دارد که حتی بسیاری از ما آنها را ندیده ایم که باید همزمان با معرفی آنان زیرساخت‌های لازم را برای این صنعت بزرگ فراهم کنیم و بومی گردی ها نشان دادند که در این بخش قابلیت های بزرگی در شهرستان وجود دارد .

سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب زرند هم در این نشست گفت: یکی از ویژگی‌های سفر فراهم کردن جذابیت در سفر هاست و مضاف بر اینکه باید همه مسئولان در جهت بهبود زیرساخت‌ها تلاش کنند نقش مردم نیز در پویایی این صنعت غیرقابل انکار است.

دادستان زرند افزود: یکی از مهمترین ویژگی هایی که می تواند به جذابیت سفرهای گردشگران کمک کند نوع رفتار و برخورد شایسته با گردشگران است و مردم شهرستان زرند که در میهمان‌نوازی شهره هستند قطعا با رفتارهای متمدنانه خود در مواجهه با گردشگران باعث خواهند شد تا گردشگران این پیام را به سایر مردم کشور منتقل کنند و باعث افزایش حضور گردشگران شوند .

سید مهدی قویدل نحوه برخورد و رفتار شایسته با گردشگران را از سوی پلیس راهور مورد تاکید قرار داد و افزود: در ایام نوروزی باید رفتارها بیشتر جنبه فرهنگ‌سازی داشته باشد مگر در مواردی که تخلف رانندگان احتمال خطرات و تصادفات را افزایش دهد. دادستان زرند خواستار افزایش تعداد پزشکان و نیز افزایش تعداد داروخانه ها در ایام نوروز شد.

قویدل ورودی‌های زرند را شایسته فرهنگ مردم زرند ندانست و گفت: بارها به صورت شفاهی از مسئولان خواسته ایم تا ورودی های زرند را ساماندهی کنند که ضمن قدردانی از تلاش‌های شهرداری و اداره راه انتظار داریم در مبادی ورودی شهر تمهیدات مناسبی برای استراحت گردشگران و مسافران و همچنین فضاهایی برای نماز اندیشیده شود و تصور نمی‌کنم ایجاد چندین سکو برای این امور کار دشواری باشد.

وی همچنین به مشکل آسفالتدادس و تعدد بی‌معنی تعداد سرعتکاه ها در نزدیکی پلیس راه زرند- یزد اشاره کرد و گفت :متاسفانه این قسمت از حوزه راه بسیار نامناسب و باعث نارضایتی مردم و مسافران شده است، وضعیت نامناسب بخش‌هایی از راههای شهرستان باعث خسارت به مردم می شود که باید اصلاح گردد.

محمد اسلامی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر هم با اشاره به تاکید فرماندار زرند بر “تفاوت در خدمات” دستگاه ها گفت: بسیاری از فعالیت هایی که دستگاه‌ها انجام میدهند جزء لاینفک وظایف تعریف شده است و تأکید فرماندار بر تفاوت در خدمات نشان دهنده این است که مقام عالی دولت خواستار فعالیت های ویژه و متفاوت از وظایف تعریف شده است از این رو بنا به اهمیت این موضوع و به دستور فرماندار کمیته ویژه بازرسی ستاد با حضور نمایندگانی از فرمانداری، دادستانی، مرکز بهداشت ،اداره راه،اداره صنعت و معدن و تجارت و اداره میراث فرهنگی تشکیل شده که از ۲۷ اسفند تا ۱۷ فروردین بر فعالیت تمام دستگاه‌های عضو ستاد نظارت جدی خواهد کرد .

اسلامی از برگزاری ۳جشنواره در نوروز ۹۸ایجاد نمایشگاه سوغات و صنایع دستی استقرار چادر اطلاع رسانی در چترود و نیز مسجد ابالفضل (ع) دشتخاک برای توزیع نقشه زرند و آدرس اقامتگاههای بوم گردی و رستورانهای فعال نوروزی خبر داد و گفت: خوشبختانه پلیس شهرستان و شهرداری زرند بصورت ۲۴ساعته در ایام نوروزی نسبت به راهنمایی مسافران در کمپهای اطلاع رسانی حضور خواهند داشت و آموزش و پرورش هم ۲مدرسه و چند سالن را برای اسکان مسافران در نظر گرفته که طبق گزارشهای موجود در این بخش شهرستان زرند از تمام نقاط استان خدمات بیشتر و بهتری ارائه میکند.

اسلامی از همکاری اداره اوقاف هم تمجید کرد و گفت:امام زادگان و بقاع متبرکه و مساجد بین راهی در ایام نوروز در بحث اسکان مسافران آمادگی بالایی دارند و طرح آرامش بهاری زرند هم هرساله در سطح استان جایگاه بالایی بخود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

منبع : فرمانداری زرند *** انتشار دهنده : میثم رضازاده