مرگ سه نفر در بردسیر به علت گازگرفتگی

استنشاق گاز مونوکسید کربن ، جان سه نفر را در روستای سرخکان از توابع بردسیر گرفت.

استنشاق گاز مونوکسید کربن ، جان سه نفر را در روستای سرخکان از توابع بردسیر گرفت.

به گزارش صدای زرند، آقای مصدق رئیس اورژانس کرمان گفت: این سه نفر که کارگر دکل بند یکی از شرکت های تلفن همراه بودند و برای نصب دکل در ارتفاعات به روستای سرخکان بردسیر رفته بودند شب ، هنگام استراحت در حسینیه روستا دچار گازگرفتگی شدند و جان خود را از دست دادند.

وی افزود: شواهد اولیه از نقص در بخاری نفتی این مکان و نشت گاز co حکایت دارد ، به گفته رئیس اورژانس کرمان ، قربانیان این حادثه تلخ ، بین ۲۷ تا ۳۰ سال سن داشتند.

حمیدرضا امامی بخشدار نگار از توابع شهرستان بردسیر هم گفت : این سه نفر از اهالی استان البرز و کارگر شرکت ایرانسل بوده اند و به درخواست خود ، حسینیه روستا را برای استراحت انتخاب کرده بودند.

دیشب همچنین ۵ خانم در محل امامزاده بی بی گرامی شهر ماهان از توابع شهرستان کرمان دچار مسمومیت با گاز co شدند که با اقدام به موقع مردم و عوامل اورژانس نجات یافتند.

با توجه به سرمای شدید هوا و الزمی بودن استفاده از وسایل گرمازا ، کارشناسان موکدا توصیه می کنند مراقب خروجی گازهای آلاینده از وسایل گرمازا باشید.

مونوکسید کربن یا co ، گازی بی رنگ ، بی بو و بی مزه است که به عنوان «قاتل خاموش» شناخته می شود ، زیرا این ویژگی ها تشخیص آن را دشوار می کنند.

هر سال هزاران نفر در سراسر جهان جان خون را به واسطه تنفس گاز مونوکسید کربن از دست می دهند از این رو آشنایی با نشانه ها و علائم اولیه مسمومیت با این گاز اهمیت زیادی دارد پزشکان چند علامت را به عنوان نشانه مسمومیت با این گاز می شناسند :

۱- سردرد مبهم ۲ – ضعف عضلانی و سرگیجه ۳- سرگیجه ۴- حالت تهوع و استفراغ ۵- تنگی نفس که در برخی مواقع با احساس فشار یا درد در ناحیه سینه و افزایش ضربان قلب همراه است ۶- گیجی و خواب آلودگی ۷ – تار شدن دید ۸ – تشنج که در آخرین مرحله قبل از مرگ روی می دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صداوسیما *** انتشار دهنده : میثم رضازاده