معاون فرماندار زرند خواستار شد؛

لزوم ایجاد مکان نگه داری سگ‌های ولگرد در زرند

معاون فرماندار زرند در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، بر لزوم ساخت مکان نگه داری سگ‌های بلاصاحب و ولگرد جهت جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت و امنیت جانی مردم تاکید کرد.

معاون فرماندار زرند در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، بر لزوم ساخت مکان نگه داری سگ‌های بلاصاحب و ولگرد جهت جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت و امنیت جانی مردم تاکید کرد.

به گزارش صدای زرند، “علی صادق زاده” معاون فرماندار زرند جلسه شورای سلامت را از مهم‌ترین جلسات شهرستان دانست و گفت: توجه به سلامت و امنیت غذایی باید در اولویت‌های جدی تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هماهنگی نظارت‌های ویژه بر مسائل بهداشتی و سلامت جامعه از سوی دستگاه‌های ذیربط، از مهم‌ترین اهداف برگزاری جلسات شورای سلامت شهرستان میباشد، افزود: این نظارت‌ها به مردم و جامعه امید، اطمینان و دلخوشی میدهد که مسئولین و خدمتگذاران آنان پای کار هستند و با کوچکترین عامل تهدید کننده سلامت جامعه برخورد جدی خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند ضمن انتقاد از برخی نارضایتی‌ها از وضعیت آب شرب در برخی روستا‌ها گفت: کارگروه‌های باید به ریاست بخشداران مرکزی و یزدان آباد و با حضور ادارات مرکز بهداشت، آب و فاضلاب روستایی، دهیاری و شورای اسلامی روستا تشکیل شود و مسائل و مشکلات سلامت و بهداشت آب روستا را به صورت ویژه بررسی و مرتفع نماید و گزارشی در این خصوص در جلسه آتی ارائه شود.

علی صادق زاده در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات و مشکلات ناشی از افزایش سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در سطح شهرستان بخصوص شهر زرند اشاره کرد و عدم کنترل اصولی جمعیت این سگ‌ها را موجب سلب آسایش همشهریان و آلوده کردن محیط زیست دانست.

معاون فرماندار زرند از مدیران شرکت فولاد زرند ایرانیان درخواست کرد: ضمن همکاری با شهرداری زرند و ادارات ذیربط در اسرع وقت نسبت به ساخت مکان نگهداری سگ‌های بلاصاحب جهت جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت و امنیت جانی مردم اقدام کنند.

“رضا یزدانپناه” معاون خدمات شهری شهرداری زرند نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت جمع آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب پرداخت و اظهار داشت: با در نظر گرفتن زمینی به مساحت بیش از ۳۷۰۰ متر مربع و تسطیح و فنس کشی آن، بزودی با تجهیز مکان فوق و ساخت اتاقک‌های مخصوص جراحی و عقیم سازی سگ‌ها و همچنین تامین داروی بیهوشی و آموزش نیروی انسانی جهت این امر که با همکاری ادارات دامپزشکی، محیط زیست، شبکه بهداشت و شرکت فولاد زرند ایرانیان صورت خواهد گرفت، شاهد کاهش چشمگیر جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهر زرند خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان *** انتشار دهنده : میثم رضازاده