مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

ایجاد ۱۵ هزار شغل در استان کرمان در سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته در این استان ۱۵ هزار شغل با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته در این استان ۱۵ هزار شغل با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ایجاد شد.

به گزارش صدای زرند، “رضا اسماعیلی” عصر امروز ۳۰ دی ماه در کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان اظهار کرد: باید در حوزه اشتغال های خُرد و مشاغل خانگی که سرمایه اندکی نیاز دارد ورود کنیم.

وی افزود: سالانه باید برای ۳ هزار نفر در شهرستان رفسنجان شغل ایجاد کرد که برای هر نوع اشتغال در حوزه واحدهایش بزرگ از جمله شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، صنعت مس، شرکت ها و کارخانه ها هزینه و سرمایه سنگین می خواهد.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد هر نوع از مشاغل بزرگ اعتباری سنگین از جمله یک میلیارد تومان، ۲۰۰ میلیون تومان و یا ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است در حالی که در شغل های خُرد با سرمایه های کم می توان تعدادی را شاغل کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: همه دنیا به سمت ایجاد مشاغل کوچک و خُرد می روند و متوسط عملکرد بنگاه های کوچک و متوسط در کل دنیا ۳ تا ۵ سال است که در شهرستان ها باید به توسعه بنگاه های کوچک و متوسط بپردازیم تا در تولید، رونق اشتغال را شاهد باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه سال گذشته در این استان ۱۵ هزار شغل با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ایجاد شد، یادآور شد: این اشتغال ها با ارائه تسهیلات به متقاضیان از محل اعتبارت خُرد ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به وجود ۴۴ هزار واحد بنگاه مشاغل ثبت شده در تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: بیشترین بنگاه اقتصادی مشاغل ثبت شده در استان بعد از کرمان که ۱۳ هزار بنگاه دارد شهرستان رفسنجان است که ۷ هزار بنگاه دارد.

اسماعیلی عنوان کرد: برای ایجاد مشاغل خانگی ۵ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می دهیم که افراد جویای کار از طریق کمیته امداد، بسیج، بهزیستی، بنیاد شهید و صندوق کارآفرینی امید پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: در استان کرمان ۴۰ دستگاه از جمله صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و … برای ایجاد شغل اعلام آمادگی کرده اند.

اسماعیلی در پایان افزود: برنامه اشتغال سال ۹۸ در حال تدوین است که دستگاه هایی که می توانند برای افراد شغل ایجاد کنند تا آخر بهمن ماه امسال اعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده