اجرا طرح تفکیک زباله از مبدأ در مدارس زرند

مراسم نمادین آغاز طرح تفکیک زباله از مبدأ در مدارس شهرستان زرند با حضور مسئولین این شهرستان در دبیرستان پسرانه شاهد دوره اول برگزار شد.

مراسم نمادین آغاز طرح تفکیک زباله از مبدأ در مدارس شهرستان زرند با حضور مسئولین این شهرستان در دبیرستان پسرانه شاهد دوره اول برگزار شد.

به گزارش صدای زرند،‌ “رضا یزدانپناه” معاون خدمات شهری شهرداری شهر زرند در این مراسم با بیان اینکه در بحث عمران و آبادانی شهر زرند اتفاقات خوبی رقم خورده است، اظهارداشت: بیش از ۱۴۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر زرند آسفالت شده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اعلام اینکه سالانه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صرف جمع‌آوری و حمل و دفن زباله در شهر زرند می‌شود، گفت: زباله‌های شهری به گونه‌ای می‌باشند که می‌توان به چرخه بازگشت داده شوند چرا که نوعی از آن تولید کود و کمپوست و نوعی دیگر بازگشت به چرخه صنعتی می‌باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری شهر زرند بازیافت زباله را در راستای حفظ محیط زیست دانست و ادامه داد: سرانه تولید زباله در دنیا حدود ۴۰۰ گرم می‌باشد در حالی که در شهر زرند حدود ۷۰۰ گرم به ازای هر نفر می‌رسد.

به گزارش صدای زرند، طی اجرای این طرح مقرر شد که از این پس مدارس شهرستان زرند با جداسازی زباله‌های خشک و تر و قرار دادن آن‌ها در محل‌ها و بسته‌های مجزا ضمن حمایت از محیط زیست در زمینه‌ی فرهنگ سازی این امر مشارکت داشته باشند.

 

tarh zobaleh az mabda971018 1

tarh zobaleh az mabda971018 2

tarh zobaleh az mabda971018 3

tarh zobaleh az mabda971018 4

tarh zobaleh az mabda971018 5

 

انتهای پیام/