سگ های بلاصاحب تهدیدی علیه بهداشت و سلامت جامعه

با توجه به افزایش روزافزون جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان زرند رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند وجود این سگ‌ها را تهدیدی برای بهداشت و سلامت جامعه دانست.

با توجه به افزایش روزافزون جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان زرند رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند وجود این سگ‌ها را تهدیدی برای بهداشت و سلامت جامعه دانست.

به گزارش صدای زرند، “حسن لطفعلی پور” در این باره اظهار داشت: زادو ولد بی رویه و نداشتن دشمن طبیعی، جمعیت سگ‌های بلاصاحب در شهرستان زرند را افزایش داده است که این موضوع می‌تواند تهدیدی بالقوه علیه بهداشت و سلامت جامعه انسانی باشد.

وی افزود: بسیاری از بیماری‌های خطرناک نظیر هاری، بیماری‌های انگلی و غیره توسط این حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

لطفعلی پور تصریح کرد: وجود مکان‌هایی که مواد تغذیه‌ای آن‌ها را فراهم می‌کند مانند سطل‌های زباله، اطراف کشتارگاه‌های دام و طیور از نقاط مشکل‌ساز برای حضور سگ‌های بلاصاحب می‌باشد.

وی در خصوص اقدامات دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله به ویژه هاری توضیح داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ قلاده سگ صاحب‌دار بر علیه بیماری هاری واکسینه شده و اقدامات آموزشی برای روستائیان و دامداران نظیر کلاس‌های آموزشی و توزیع بروشورهای آموزشی انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند ابراز امیدواری کرد که در جلسات کنترل حیوانات ناقل بیماری که در فرمانداری شهرستان برگزار شده اقدامات اولیه در خصوص تعبیه مکانی جهت زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب انجام شده و در آینده نزدیک این پروسه در شهرستان انجام می‌شود.

وی در پایان از همشهریان درخواست نمود: در صورتی که توسط این حیوانات مورد گزش واقع شدند سریعاً جهت انجام واکسیناسیون و سایر اقدامات بهداشتی به مرکز بهداشت شهرستان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/