مدیریت بهداشتی نامناسب و راندمان پایین دامداری های زرند

رئیس دامپزشکی زرند عدم مدیریت بهداشتی مناسب در دامداری های زرند را یکی از دلایل پایین بودن راندمان تولید در این واحدهای تولیدی اعلام کرد.

رئیس دامپزشکی زرند عدم مدیریت بهداشتی مناسب در دامداری های زرند را یکی از دلایل پایین بودن راندمان تولید در این واحدهای تولیدی اعلام کرد.

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسن لطفعلی پور” در این رابطه اظهارداشت: امروزه با پیششرفت علم و تکنولوژی در جوامع جهانی و بکار بردن آن در صنایع تولیدی بویژه صنعت دامپروری شاهد افزایش راندمان و سود اقتصادی واحدهای صنعتی هستیم.

وی افزود: واحدهای دامپروری بایستی از همان ابتدای تاسیس بر اساس استانداردهای لازم پایه ریزی و زیرساخت های مناسب بهداشتی جهت تولید در آن ها استفاده شود.

لطفعلی پور ضمن اشاره به برخی از زیرساخته ای بهداشتی در این رابطه، تصریح کرد: رعایت فواصل و حریم های بهداشتی با سایر دامداری ها، محصور بودن دامداری جهت کنترل آمد و شد، داشتن ابزارهای ضد عفونی مانند حوضچه های ورودی، ساخت باکس مقید کردن دام، ساخت سالن های شیر دوش و ابزار آلات بهداشتی مناسب و… از مسائل ابتدایی ساخت دامداری صنعتی مناسب می باشد.

لطفعلی پور همچنین تاکید کرد: کمبود هر کدام از زیرساخت های بهداشتی نه تنها باعث تهدید سلامت دام می شود بلکه شیوع بیماری در دامپروری و پائین آمدن تولید و خسارات اقتصادی را نیز در پی دارد.

وی افزود: همچنین دامداری هایی که کنترل مناسبی ندارند بالقوه می توانند تهدیدی برای سایر دامداری ها باشند.

رئیس اداره دامپزشکی زرند گفت: دامداران عزیز باید بدانند که امروزه دستیابی به علم و اطلاعات بسیار سهل و آسان شده و می توانند با مراجعه به سایت های علمی و آموزشی مطالب مناسبی را در این رابطه کسب نمایند.

وی یادآور شد: همچنین در طول سال کلاس های آموزشی در خصوص مدیریت بهداشتی و راه های مقابله با بیماریها توسط اداره دامپزشکی برگزار می شود که بایستی دامداران ضمن استقبال و شرکت در این کلاس ها و کسب علم در این زمینه، در رابطه با سایر اطلاعات نیز درخواست برگزاری دوره ای مختلف نمایند.

انتهای پیام/