صنعتگر سیرجانی؛

ساخت کوچکترین چاقوی جهان توسط هنرمند سیرجانی

صنعتگر سیرجانی موفق شد با هنر دست کوچکترین چاقوی جهان را به طول ۱۹.۲ میلی‌متر بسازد.

صنعتگر سیرجانی موفق شد با هنر دست کوچکترین چاقوی جهان را به طول ۱۹.۲ میلی‌متر بسازد.

به گزارش صدای زرند، “محمود حیدری” صنعتگر سیرجانی موفق شد با هنر دست طی پنج ماه کوچکترین چاقوی جهان ضامن‌دار یا قفل‌دار جهان به طول ۱۹۲ میلی‌متر را بسازد.

وی می‌گوید: حرفه پدرم چاقوسازی بود و از خانواده صنعت چاقو هستم و با توجه به علاقه‌ای که به این حرفه داشتم این حرفه هنر دست را مدت ۱۴ سال است که ادامه می‌دهم تا هم فراموش نشود و هم این صنعت را رونق دهیم چون چاقو سازی پایه بیشتر صنایع هست.

13971001000727 Test NewPhotoFree

حیدری افزود: در هفته یک عدد چاقوی ساخته شده را با فولاد می‌سازم و برای اینکه بتوانم این هنر دستی را در استان کرمان که مهد ساخت سلاح‌های سرد و گرم بوده است به گوش مردم جهان برسانم.

صنعتگر سیرجانی عنوان کرد: طی مدت پنج ماه اقدام به ساخت کوچکترین چاقوی ضامن‌دار یا قفل‌دار جهان به طول ۱۹.۲ میلی‌متر کمتر از دو سانتی‌متر به صورت بازو به اندازه دو دانه برنج و ۱۲ میلی‌متر به صورت بسته تولید کنم و وزن این صنعت دست‌ساز ظریف و کوچک فولادی هم ۱۰۰ سوت کمتر از نیم گرم است.

وی که علاوه بر کار ساخت چاقو تعمیر سلاح‌های شکاری را هم دارد، گفت: بدون الگوبرداری از سلاح‌های شکاری که به نام کشورهای مختلف وارد می‌شود اقدام به ساخت یک قبضه تفنگ شکاری تک‌لول کرده‌ام که در مرحله آزمایش است و به‌زودی به اتمام می‌رسد و می‌خواهم این سلاح را با نام تفنگ استان کرمان که مهد فرهنگ، هنر و صنعت است، داشته باشم.

انتهای پیام/

منبع : فارس *** انتشار دهنده : میثم رضازاده