رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند:

مهارت آموزی پنج هزار جوان زرندی از ابتدای سال جاری

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند با مهم دانستن مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار از مهارت‌آموزی ۵۰۰۰ جوان زرندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان خبر داد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند با مهم دانستن مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار از مهارت‌آموزی ۵۰۰۰ جوان زرندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان خبر داد.

به گزارش صدای زرند، مهندس مداحی نژاد بهره‌مندی جوانان از دوره های آموزش فنی و حرفه‌ای و شیوه‌های نوین استاد شاگری را از بهترین راههای خروج از مشکل بیکاری در شرایط کنونی عنوان نمود و گفت: مجموعه فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند توجه ویژه‌ای به توسعه مهارت‌آموزی در بین جوانان شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد دارد.

وی ضمن ارائه عملکرد مثبت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند در مقایسه با تعهدات و عملکرد سال گذشته از آموزش و فراگیری سه هزار جوان زرندی توسط بخش دولتی در نه ماهه سالجاری و فعالیت این مرکز در سایر بخش‌ها و سامانه های مختلف ثابت، سیار شهری، روستائی، زندان، پادگان  صنایع و اصناف، آموزش ویژه دانش آموزان با اجرای طرح ایران مهارت و راه‌اندازی حرفه های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار و افتتاح کارگاه سنجش انلاین تا پایان سال جاری و ابتدای سال ۹۸ در شهرستان خبر داد.

وی تربیت نیروی ماهر جهت جذب در بازار کار و افزایش کارائی و اثر بخشی نیروی انسانی و افزایش ماندگاری شغل با آموزش شاغلین در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی را از اهداف و استراتژی‌های مهم این مجموعه آموزشی بیان نمود و با توجه به نیازسنجی منظم و تعامل با بنگاههای اقتصادی و دستگاههای دخیل در اشتغال خوشبختانه شاهد جذب اکثریت مهارت آموزان این مرکز در بازار کار بویژه در واحدهای صنعتی فولاد بوده‌ایم.

مداحی‌نژاد افزود: اما علی‌رغم اینگونه خدمات آموزشی و ارائه تسهیلات مناسب جهت ایجاد شغل هنوز شاهد سرگردانی و بیکاری جوانان در سطح جامعه بدلیل نداشتن مهارت کافی و مدرک تحصیلی مرتبط با نیاز بازار کار بوده که یکی از علت‌های اصلی را می‌توان ناآگاهی مردم از وضعیت اشتغال و ضعیف بودن فرهنگ کار عنوان نمود.

مداحی نژاد با اشاره به برگزاری دوره مختلف آموزشی بصورت رایگان توسط این مرکز بیان داشت: در کنار بخش دولتی ۳۵ آموزشگاه آزاد بصورت خصوصی با اخذ شهریه در این زمینه ارائه خدمات نموده که از ابتدای سالجاری تعداد ۱۸۸۵ نفر از جوانان متقاضی مهارت را تحت پوشش آموزش‌های خود قرار داده اند.

وی گفت: سعی ما بر این است با رعایت وضعیت معیشتی خانواده‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه افراد خاصِ آسیب‌پذیر جامعه از قبیل افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، زندانیان و خانواده آنان و زنان روستائی با هدف ایجاد مشاغل خانگی بخش خصوصی را در بخش‌هایی که محدودیت اعتبار داریم تقویت نموده و به گسترش رشته‌ها ادامه دهیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند اظهارداشت: همچنین علیرغم کاهش اختصاص اعتبار به این مجموعه آموزشی با این حال توانسته‌ایم از اعتبار اختصاص یافته در بخش تملک دارایی و ملی به بهترین نحو استفاده برده و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح کارگاه سنجش آنلاین و افزایش حرفه های آموزشی خواهیم بود.

مداحی‌نژاد در پایان ضمن دعوت از همه جوانان جویای کار جهت اخذ مهارت و صلاحیت فنی و مشاوره شغلی از این مجموعه آموزشی آمادگی لازم جهت همکاری ویژه با سایر نهادها و دستگاههای دولتی و بنگاههای اقتصادی جهت تسهیل نمودن مسیر شغل و ماندگاری شغل و کاهش بیکاری و آسیب در سطح جامعه را اعلام نمود.

 

انتهای پیام/