یادداشت/

ضربه به شهرداری یا ضربه به جیب مردم؟!

فراموش نکنیم که حال شهر با فعالیت یک شخص و حتی یک مجموعه خاص، خوب نخواهد شد؛ بلکه همراهی تک تک اعضا و شهروندان را نیاز دارد تا ضمن آبادانی، روند توسعه آن تسریع شود اما …

به گزارش صدای زرند، همانگونه که مستحضرید، شهرداری زرند در یک سال گذشته رویکرد خود را معطوف به آبادانی هر چه بیشتر شهری، به ویژه در زمینه آسفالت معابر خاکی کرده است؛ تا با انقلابی، گَرد را از زمین، و غبار را از چهره شهروندان برباید.

در این زمینه علی رغم تمام مشکلات، رکود و تورمی که دامن گیر اقتصاد کشورمان شده و فعالیت های عمرانی را تحت الشعاع قرار داده است اما شهرداری زرند علی رغم تنگناهای مالی و بالارفتن قیمت منابع اولیه از جمله قیر، با تلاش و فعالیت در زمینه های مختلف فرهنگی، فنی و عمرانی، حتی پویاتر گذشته شده است.

اتفاق ویژه ای که در روزهای اخیر با لطف خداوند و همراهی شهروندان به ثمر نشست ؛ آسفالت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع از معابر خاکی شهر زرند بود که در نقطه نقطه شهر، می توان آن را مشاهده کرد.

اما انگار برخی، این پویایی و حال شهری که خوب گزارش می شود، را بر نتابیده و با تخریب اموال عمومی و جداولی که به تازگی نصب شده اند، آزردگی خود را نشان می دهند. اما انگیزه این افراد از تخریب اموال عمومی، به ویژه برای معابری که اخیرا در آن ها فعالیت عمرانی انجام شده، در حالتی از ابهام قرار دارد؛ از جمله خیابان کشاورز که ضمن جدول گذاری، تحت پوشش آسفالت قرار گرفت؛ اما برخی با شکستن جداول تازه نصب شده به واکنش پرداخته اند، آن هم در زمانی که شهرداری زرند، بیش از پیش به همراهی شهروندان نیاز دارد تا بتواند با تلاشی مضاعف و حرکتی جهادی، کمبودهای گذشته را جبران نماید.

فراموش نکنیم که حال شهر با فعالیت یک شخص و حتی یک مجموعه خاص، خوب نخواهد شد؛ بلکه همراهی تک تک اعضا و شهروندان را نیاز دارد تا ضمن آبادانی، روند توسعه آن تسریع شود.

بنابراین از تمامی شهروندان عزیز زرند خواستاریم که شهرداری را به عنوان نهادی غیر دولتی که بودجه آن به شکل مستقیم از خود مردم و پرداختی عوارض آن ها تامین می شود، یاری نمایند؛ و با سعه صدر، برای خادمین خود که هدفی جز خدمت به شهروندان و کسب رضایت آن ها ندارند، انگیزه ای دو چندان به وجود آورده؛و در صورت مشاهده هرگونه تخریب اموال عمومی، با گزارش و عمل مقتضی خود با آن مقابله، و از هدر رفت بیت المال جلوگیری نمایند.

لازم به ذکر است که طبق قانون نیز، هرگونه عملی که باعث تخریب اموال عمومی، خسارت به بیت المال و نظم عمومی شود، جرم به حساب آمده و مجازات های سنگینی از جمله، سه ماه تا ده سال حبس را در پی خواهد داشت.

 

keshavarz jadval 97 1

keshavarz jadval 97 2

keshavarz jadval 97 3

keshavarz jadval 97 4

keshavarz jadval 97 5

انتهای پیام/

نویسنده: روابط عمومی شهرداری زرند