رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

ممنوعیت تدریس حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی زرند

زمانی رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران و مربیان پیش دبستانی در سالن امام حسن مجتبی (ع) مدیریت آموزش و پرورش شهرستان زرند گفت: تدریس حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی ممنوع است.

رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران و مربیان پیش دبستانی در سالن امام حسن مجتبی (ع) مدیریت آموزش و پرورش شهرستان زرند گفت: تدریس حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی ممنوع است.

به گزارش صدای زرند، “وحید زمانی” رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تدریس حروف الفبا در مراکز پیش دبستانی ممنوع است زیرا این امر موجب دوگانگی تدریس با دوره ابتدایی می شود و افت شدید تحصیلی برای دانش آموزان به دنبال دارد.

وی با تقدیر از جذب حداکثری نوآموزان در مراکز پیش دبستانی در زرند، به عوامل موثر در تربیت کودکان اشاره کرد و گفت: عوامل ژنتیکی، محیط، جنسیت، هوش، رشد فیزیکی، عوامل عاطفی و محیط خانوادگی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر تربیت کودکان هستند.

وی با بیان این که کیفیت مطلوب در آموزش‌های دوره پیش دبستانی ارتباط بسیار تنگاتنگی با شایستگی‌های مربیان دارد، تصریح کرد: برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های علمی به افزایش مهارت‌های حرفه‌ای مربیان کمک می‌کند.

“حسین کاظمی”  نیز با اشاره به اهمیت توجه به آموزش های دوره پیش دبستانی گفت: آموزش‌های پیش از دبستان نقش مهمی در فراهم کردن رشد و آماده‌سازی کودکان برای ورود به مدرسه دارد.

مدیر آموزش و پرورش زرند افزود: تعلیم و تربیت در دوران کودکی همانند حکاکی بر روی سنگ است زیرا پذیرش و دریافت از سوی کودک بیشتر بوده و ماندگاری بالایی در آن فرد دارد.

انتهای پیام/